MS Windows
briani 27239
½ hd væk?
Fra : Göran Wennerström

Dato : 22-11-04 21:40

Hej, jeg mangler halvdelen af hard disken.

Jeg formaterede en harddisk som var pasword beskyttet, den kørte
operativsystemet win. nt.

Installerede win. me. på den halvdel der ikke blev benyttet af Win. nt.

Nu kan jeg ikke få fat i de resterende 4 Gb.

Har prøvet med fdisk. men den vil ikke slette, eller oprette den del af
harddisken der havde win nt installeret.

Hvordan får jeg brugt hele harddisken?

Venlig hilsen Göran.

Fra : PHM

Dato : 22-11-04 22:03

> Hvordan får jeg brugt hele harddisken?

Prøv Partition Magic.

Har selv for nyligt haft præcis samme problem.

Kunne ikke få fat i den halve disk, med Fdisk.

Men efter en halv time med Partition Magic fik jeg fremtryllet den tabte
partition, og kunne herefter slette den med Fdisk, og få hele disken
tilbage.

Programmet følger med et Soltek bundkort

V.H. Peter 7400

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-04 23:17

"Göran Wennerström" <g[fjern dette]w@post.olivant.fo> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har prøvet med fdisk. men den vil ikke slette, eller oprette den del af
> harddisken der havde win nt installeret.

Det er formentlig fordi der var ntfs filsystem på den resterende disk.
Når du er i fdisk skal du så vælge at fjerne non dos partition. Herefter
skulle du kunne oprette en ny partition.

Kurt

Fra : Göran Wennerström

Dato : 23-11-04 01:05

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i

> Det er formentlig fordi der var ntfs filsystem på den resterende disk.
> Når du er i fdisk skal du så vælge at fjerne non dos partition. Herefter
> skulle du kunne oprette en ny partition.

Den vil ikke.

Jeg bruger fdisk fra Windows Me cd'en, er det nogen nyere version?

Venlig hilsen Göran.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-11-04 23:33

> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i

> Den vil ikke.
>
> Jeg bruger fdisk fra Windows Me cd'en, er det nogen nyere version?
>
> Venlig hilsen Göran.

Nej, det er der ikke.
Hvad mener du med, at den vil ikke? Kan du se, at der er en non dos
partition?

Kurt

Fra : Göran Wennerström

Dato : 24-11-04 16:25

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev

> Hvad mener du med, at den vil ikke? Kan du se, at der er en non dos
> partition?

Jo, den fik jeg slettet, men fdisk ville ikke godtage den alligevel, jeg fik
løst problemet med Partition Magic 7.

Tak for hjælpen, også dig der sendte mig fdisk.

Venlig hilsen Göran.