MS Windows
briani 27239
Den gamle Computer er brændt af, kan jeg b~
Fra : PHM

Dato : 22-11-04 18:25

Hej gruppe !

Desværre er min gode gamle pc. afgået ved døden, har købt ny uden
Styresystem.
Kan jeg bruge min Win XP med licens på denne nye Pc. XP er aktiveret med den
gamle pc.

Håber på et positivt svar, tror nok det er en oem version.

V.H. Peter 7400

Fra : Leonard

Dato : 22-11-04 18:31

"PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> wrote:

>Håber på et positivt svar, tror nok det er en oem version.

Hvis det er en OEM, så er svaret nej, hvis du spørger microsoft.dk

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : kenzo

Dato : 22-11-04 18:53

Nu er jeg nysgerrig hvad er OEM version ?

Fra : PHM

Dato : 22-11-04 19:30

Lige så mig !

Det er et fuldt Win XP Pro, som stammer fra en computer, som aldrig fik brug
for det.

Har været brugt i en computer, som er opgraderet mange gange, med dertil
følgende genaktivering.
En gang måtte jeg ringe til en venlig dame, for at genaktivere, da
bundkortet blev skiftet ud.
Men hvor mange gange kan man genaktivere en XP, p.g.a. næsten komplet nyt
Hardware ?

V.H. Peter 7400

Fra : Leonard

Dato : 22-11-04 19:55

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> wrote:

>Nu er jeg nysgerrig hvad er OEM version ?

OEM er når noget er solgt sammen med noget andet, typisk er det
software der sælges sammen med en ny PC eller noget andet hardware.

Det kan sikkert fint lade sig gøre at få genaktiveret det, men hvis
det er på en helt anden PC, så er det ikke det MS har tænkt sig med en
OEM.

Det har intet at gøremed om det er en fuld version, om det er Pro
eller Home.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Asle Bjerva

Dato : 22-11-04 21:21

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i melding
> Det kan sikkert fint lade sig gøre at få genaktiveret det, men hvis
> det er på en helt anden PC, så er det ikke det MS har tænkt sig med en
> OEM.

Hvis du for eks. tar med en harddisk fra den gamle maskinen kan du hevde,
med rette, at det dreier seg om en oppgradering av utstyr, og det er helt
greit for Microsoft.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : PHM

Dato : 22-11-04 21:40

OK !

Og det er jo netop hvad jeg gør, nemlig at bruge den gamle 80 Gb Seagate i
min nye Amd 64 bit computer
Kabinettet er iøvrigt også stadig det gamle, FDD ligeså

Så jeg starter vel bare installationen og når jeg når aktiveringspunktet,
ringer jeg så bare til den venlige dame, og får et langt nummer som skal
indtastes.

Og vupti alt er ved det gamle ? eller hvad ??

Hilsen Peter

Fra : Leonard

Dato : 22-11-04 21:47

"PHM" <phm@tele2FJERNadsl.dk> wrote:

>Og vupti alt er ved det gamle ? eller hvad ??

Ja, det lyder rigtigt nok, prøv da.

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : PHM

Dato : 22-11-04 21:58

> Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
> det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
> [...]

Ja ! Jeg ved det godt

Ind imellem glemmer man alt det fine, for at få et svar på et påtrængende
problem.

V.H. Peter

Fra : pm

Dato : 22-11-04 21:28

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg nysgerrig hvad er OEM version ?

Sædvanligvis betyder OEM, at der er en fremmed leverandør bag produktet.

Eksempelvis lavede Canon printere til HP, som satte eget logo på
produkterne. Disse produkter var således OEM produkter. OEM betyder "
Original Equipment Manufacturer".

Nu ser jeg til min forbavselse, at det osse dækker noget andet, nemlig
BUNDTLE begrebet, hvor man får et tilbehør ( oftest) med ved køb af et
hovedprodukt. Det må være en fejl....... Der er vel ingen der er i tvivl om,
at det er Microsoft som fremstiller Windows ??

OEM betyder altså, at der står en fremmed leverandør bag..... et meget kendt
begreb, osse og måske i data-verdenen.

PM

Fra : Leonard

Dato : 22-11-04 21:47

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

>OEM betyder altså, at der står en fremmed leverandør bag..... et meget kendt
>begreb, osse og måske i data-verdenen.

Tjah om det ene er mere rigtigt end det andet skal jeg ikke gøre mig
klog på, men i forbindelse med MS bruges OEM som det du kalder BUNDLE.
Men der er måske lidt logik i det, da MS ikke laver PCer og dermed er
der en anden producent af softwaren i den PC der købes, når der følger
OEM software med.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : pm

Dato : 22-11-04 22:17

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men der er måske lidt logik i det, da MS ikke laver PCer og dermed er
> der en anden producent af softwaren i den PC der købes, når der følger

Egentlig ikke Leonhard..... Hovedproduktet er stadig PC en. Du køber ikke et
program, endnu da, og får en PC med i købet.

Jeg mener kun at have set det korrekt et eneste sted, nemlig hos en
scannerleverandør, som leverede et program med som

bundled program, hvilket programleverandøren ligeledes oplyste ved forsøg på
opdatering. Produktet var et bundled program med visse reduktioner. Men man
kunne skam godt købet et "rigtigt" ved at klikke på...osv

PM

Begrebet "at bundte" produkter er meget kendt i flere brancher. OEM har jeg
kun bemærket mig i EDB verdenen, men kunne med føje sikkert osse bruges
andre steder Audi / Skoda...( dukker mig lige -) og Citroen / Peugot og
sikkert mange flere