MS Windows
briani 27239
VNC virker ikke...
Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 21-11-04 20:22

Hej

Jeg kan ikke "viewe" på en anden maskine , jeg får fejl meldingen "time out"
jeg bruger ikke router, og min firewall (xp's egen) er sat til trafik fra
vnc.
(xp med sp2)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-11-04 20:34

"dann@invalidd.dk" skriver:

> Jeg kan ikke "viewe" på en anden maskine , jeg får fejl meldingen "time out"
> jeg bruger ikke router, og min firewall (xp's egen) er sat til trafik fra
> vnc.

Kører serveren på den anden maskine ?

Er det på lokalnet ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 21-11-04 20:43

ja serveren kører på den anden maskine og det er over internettet.
jeg kommer aldrig til password logon , der går en 5-10 sek. og så får jeg
time out.

jeg har prøvet modsat, så min egen pc bliver remote'et fra den anden pc og
det virker perfekt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-11-04 20:58

"dann@invalidd.dk" skriver:

> ja serveren kører på den anden maskine og det er over internettet.
> jeg kommer aldrig til password logon , der går en 5-10 sek. og så får jeg
> time out.

Serveren i den anden ende kan ikke ses fra din maskine - sidder den bag
en router ?

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 21-11-04 21:07

nej det gør den heller ikke.

jeg tror det er et eller anden på min maskine der er galt.

prøv lige at pinge den anden maskine - hmmm også timeout.

den maskine der skal remote's er tændt, serveren er installeret og ip'en er
rigtig.

?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-11-04 21:19

dann@invalidd.dk wrote:
> den maskine der skal remote's er tændt, serveren er installeret
> og ip'en er rigtig.

Og den korrekte port er sat?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 21-11-04 21:29

skulle den ikke gøre det automatisk ?

da jeg installerede det på det anden maskine og fjernstyrrede min var/er der
ingen problemer. og jeg havde ikke tilføjet nogen port.

port5900 er åben i firewallen. (xps egen)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-11-04 21:48

dann@invalidd.dk wrote:
> skulle den ikke gøre det automatisk?

Det kommer an på så meget...

> port5900 er åben i firewallen. (xps egen)

Ok, det er standardporten.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Calle.

Dato : 21-11-04 22:56

dann@invalidd.dk wrote:
> [...]
>
> Jeg kan ikke "viewe" på en anden maskine , jeg får fejl meldingen
> "time out" jeg bruger ikke router, og min firewall (xp's egen) er sat
har du VNC kørende i service mode på den anden PC, samt åbnet i firewallen
for VNC på begge PCere?
Hvis du har routere imellem, skal VNC portene forwardes
--
Calle.