MS Windows
briani 27239
password ved opstart
Fra : Bent Birgersen

Dato : 21-11-04 11:19

Hejsa
Pludselig er min Win XP pro begyndt at bede om kodeord ved opstarten? Jeg
trykker så bare OK og alt forløber herefter normalt. Hvis jeg trykker
ctrl+alt+del får jeg pludselig en dialogboks hvor jeg kan vælge "lås
computer" "log af" etc.. der er her også mulighed for at vælge "jobliste"
som er det der plejer at komme frem ved ctrl+alt+del. Men hvordan får jeg
opstartsdialogboksen væk?

Alt det her er startet efter jeg har installeret Autodesk Inventor, men det
er ikke noget jeg er blevet spurgt om??

Tak for hjælp
/BB

Fra : Asle Bjerva

Dato : 21-11-04 13:19

"Bent Birgersen" <slet@slet.dk> skrev i melding
> [...]
> opstartsdialogboksen væk?
>
> Alt det her er startet efter jeg har installeret Autodesk Inventor, men

Du har fått deaktivert "hurtig brukerskifte" funksjonen i XP.- Dette er det
flere programmer som gjør, for eks. Norton PCAnywhere, som sansynligvis også
det program du har installert.

Hvis du er enste (samtidige) bruker på din manskin, har dette ingen
innvirking.
Du kan bruke TweakUI fra Microsoft til å la deg slippe å logge på.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-11-04 13:28

Asle Bjerva skrev:

> Du kan bruke TweakUI fra Microsoft til å la deg slippe å logge
> på.

Eller 'control userpasswords2', som er nævnt utallige gange
tidligere her i gruppen.

http://www.google.dk/groups?as_q=control%20userpasswords2&as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&as_scoring=d&lr=&hl=da

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bent Sørensen

Dato : 21-11-04 14:07

Prøv at afinstallere "Net Framework" fra kontrolpanelet. Den plejer at følge
med Autodesk. Det hjalp ved mig.
Hilsen Bent

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-11-04 14:15

Bent Sørensen skrev:

> Prøv at afinstallere "Net Framework" fra kontrolpanelet. Den
> plejer at følge med Autodesk.

Der er nok en grund til at f.eks. Autodesk installerer .NET, så
var det ikke nemmere blot at slå .NET-kontoen fra, eller fjerne
fluebenet inde i Control Userpasswords2?

I øvrigt så er det kun .NET 1.1, som resulterer i problemet med
logon. Sidenhen er der kommet en 1.1 SP1 og den har ikke problemet.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=a8f5654f-088e-40b2-bbdb-a83353618b38

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bent Birgersen

Dato : 21-11-04 23:23

"Bent Sørensen" <bent@nethinden.com> skrev i en meddelelse
> Prøv at afinstallere "Net Framework" fra kontrolpanelet. Den plejer at
følge
> med Autodesk. Det hjalp ved mig.
> Hilsen Bent

Tak for det Bent (smukt navn) -det var lige det der skulle til! Alt det
andet med 'control userpasswords2' virker ikke.
/BB

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-11-04 17:42

Bent Birgersen skrev:

> Alt det andet med 'control userpasswords2' virker ikke.

Det var sært. Det plejer ellers at virke.
http://www.arlet.dk/index.html?/xp_logon.htm

--
Hilsen
Madsen