MS Windows
briani 27239
XP PRO & HOME EDITION
Fra : Yildizhan

Dato : 21-11-04 00:33

Hvad er egentlig forskellen mellem de 2 ??

Jeg har ingen server kørende herhjemme kun alm internet.

På forhånd tak

Fra : J.Jensen

Dato : 21-11-04 11:09

"Yildizhan" <yildizhan@XXXishoejby.dk> wrote in message
> Hvad er egentlig forskellen mellem de 2 ??
>
> Jeg har ingen server kørende herhjemme kun alm internet.
>
> På forhånd tak

Svar : De svar venter jeg også spændt på.
Jeg har selv begge dele, den eneste forskel jeg har observeret er,
at man sletter nogle af de gamle filer på en anden måde, f.eks i
nyhedsgrupperne.
Jeg har dog hørt at Pro skulle være betydeligt mere stabil.
Men man hører jo så meget, især hvad computere angår.

J.J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 12:13

J.Jensen wrote:
> [...]
> Jeg har dog hørt at Pro skulle være betydeligt mere stabil.
> Men man hører jo så meget, især hvad computere angår.

Prøv evt. at kigge lidt i denne "comparison guide":

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx

Som det ses, så er det primært på server/netværks -siden at
man har de store forskelle. Så til alm. hjemme-brug er Home
Edition tilstrækkelig. Der er ikke forskel i stabiliteten.

I øvrigt bør man være forsigtig med at bruge ordet "stabilitet"
i forbindelse med Microsoft produkter.

E.G.

Fra : Palle

Dato : 21-11-04 14:57

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det passer vist ikke...

Fra : J.Jensen

Dato : 21-11-04 15:21

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> wrote in message

> Det passer vist ikke...

Svar : Du skriver at det ikke passer.
Så vil jeg spørge dig.
Kan du markere filerne i en nyhedsgruppe, højreklikke, og på rullegardinet
vælge Slet.?????????
Nej vel . Men det kan man da i XP home.

Fra : Palle

Dato : 21-11-04 15:27

"J.Jensen" <nyhedha(fjern111)@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så vil jeg spørge dig.
> Kan du markere filerne i en nyhedsgruppe, højreklikke, og på rullegardinet

Hvis du bruger den samme nyhedslæser i HOME og PRO, fungerer de ens.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-11-04 18:16

"J.Jensen" skriver:

> Nej vel . Men det kan man da i XP home.

Det har da absolut _intet_ med styresystemversionen at gøre, men den
newsklinet du bruger.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Calle.

Dato : 21-11-04 22:53

J.Jensen wrote:
> Svar : Du skriver at det ikke passer.
> Så vil jeg spørge dig.
> Kan du markere filerne i en nyhedsgruppe, højreklikke, og på
> rullegardinet vælge Slet.?????????
> Nej vel . Men det kan man da i XP home.

Det ligger i opsætningen af dine programmer, og ikke i XP
--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 09:34

Palle wrote:

> Det passer vist ikke...

Hvad svarer du på eller hvem svarer du?

Jesper G. Poulsen

Fra : Palle

Dato : 22-11-04 13:10

> Hvad svarer du på eller hvem svarer du?

Hvorfor har du klippet det overliggende spørgsmål væk, Poulsen?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 15:50

Palle wrote:

> Hvorfor har du klippet det overliggende spørgsmål væk, Poulsen?

Fordi du skriver noget rod - og citerer de forkerte... Det kaldes for
quotefucking.

Der er sat FUT til netiketten

Jesper G. Poulsen

Fra : Nicolai

Dato : 21-11-04 15:50

> I øvrigt bør man være forsigtig med at bruge ordet "stabilitet"
> i forbindelse med Microsoft produkter.

Skal man? Og hvorfor så det?

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 21-11-04 12:14

> Hvad er egentlig forskellen mellem de 2 ??
>
> Jeg har ingen server kørende herhjemme kun alm internet.

Læs mere her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/howtobuy/choosing2.mspx

Den grundlæggende forskel er funktionalitet i forbindelse med firmanetværk,
fjernadministration og deslige. Desuden understøtter PRO 2 processorer, hvor
Home kun understøtter en. En CPU med hyperthreading (skulle du støde ind i
sådan en) er at regne som en enkeltprocessormaskine, det er udelukkende et
licenseringsspørgsmål.

Der er absolut INGEN forskel i stabiliteten - kernen er den samme,
filsystemet er det samme.
Morten Due Jensen

Fra : Igor Vovchanchyn

Dato : 21-11-04 15:03

Yildizhan wrote:
> Hvad er egentlig forskellen mellem de 2 ??
>
> Jeg har ingen server kørende herhjemme kun alm internet.
>
> På forhånd tak
>
> --- snip ---
Den væsentligste forskel er at Home edition ikke kan gøres til medlem af
et domain.
- men det har man jo heller ikke brug for derhjemme...

/ Igor

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 09:36

Igor Vovchanchyn wrote:

> Den væsentligste forskel er at Home edition ikke kan gøres til medlem
> af et domain. - men det har man jo heller ikke brug for derhjemme...

Dual-CPU er da også en væsentlig forskel. En forskel som man oftere vil
støde på som hjemmebruger.

Desuden mangler mange af de "seje" MSC'er i Home.

Jesper G. Poulsen