MS Windows
briani 27239
Stor harddisk og Windows 2000
Fra : Bo \(7830\)

Dato : 20-11-04 23:58

Jeg har planer om at købe en 200gb harddisk. ,men jeg har hørt at Windows
2000 og XP kun understøtter HD'er op til 137gb. Hvis jeg køber en PCI ATA133
controller som fx Promise Ultra133 TX2 kan jeg så køre med HD'er som er
større end 137gb UDEN først at skulle patche Win2k ?

Mit bundkort er et Asus P4PE Gold.
Mvh Mikael

Fra : goofy

Dato : 21-11-04 09:00

Hejsa
> 2000 og XP kun understøtter HD'er op til 137gb.

Hvis du har installeret sp1 er der ingen problemer.
Jeg køre med 250GB

Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-04 10:27

goofy wrote:

> Hvis du har installeret sp1 er der ingen problemer.

Ikke med 2000. Der skal man op i SP3 eller nyere.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-04 10:30

Bo (7830) wrote:

> Windows 2000 og XP kun understøtter HD'er op til 137gb. Hvis jeg

Korrekt - sålænge der ikke er Service Pack på.

http://support.microsoft.com/kb/305098/EN-US/

> køber en PCI ATA133 controller som fx Promise Ultra133 TX2 kan jeg så
> køre med HD'er som er større end 137gb UDEN først at skulle patche
> Win2k ?

Nej. Begrænsningen ligger i Windows. Patchen følger med i SP3 eller
nyere.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bo \(7830\)

Dato : 21-11-04 16:39

Tak for svar og gode råd

Mikael

Fra : LarsS

Dato : 22-11-04 19:30

Mikael "Bo (7830)" skrev:

> [...]
> controller som fx Promise Ultra133 TX2 kan jeg så køre med HD'er som er
> større end 137gb UDEN først at skulle patche Win2k ?

P4PE-serien bruger Intel 845PE chipset og til dette kan Intel
Application Accelerator bruges hvorved store HD understøttes
(uanset om OS er w98, ME, XP eller w2k).
Jeg bruger selv IAA på 3 maskiner med op til 300Gb HDs (men
har selvf. installeret OS på lille hd).
http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/

/LarS