MS Windows
briani 27239
Windows XPPro SP2 - flytning af partioner ~
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 20-11-04 20:12

Min lidelseshistorie.....

Jeg havde indtil fornyligt et setup med en U2 SCSI disk og en IDE disk. SCSI
disken er delt i 2 partioner, en til WinMe og en til XP Pro SP2. IDE disken
kørte som en partition. Jeg bruger XPs egen bootmanager. Begge OS er
installeret på FAT32 partitioner.

Har nu købt en SATA disk, som jeg har delt i 4, en til WinMe, 1 til XP, en
til data og en til swapfile. I min naivitet troede jeg, jeg kunne flytte
partionerne med Norton Ghost, fra den ene disk til den anden. WinMe
partitioen går også fint, og jeg kan også kopiere XP partitonen, men den vil
ikke starte op. Der kommer en fejlmeddelelse, noget i stil med: " følgende
fil er korrupt eller mangler <Windows bootdrive\system32\hal.dll>
Denne fil er på min HD, og det gør ingen forskel om jeg efterfølgende
kopierer den ind på den nye disk.

Sååååå, er det bare for meget for XP at blive flyttet fra en SCSI disk til
en SATA, eller er der en work-around, så jeg undgår re-install af begge OS?

VH Thomas

PS jeg troede, jeg kunne reparere min XP installation med
installationsCD'en, men det virker heller ikke, jeg kommer aldrig til det
sted, hvor man kan reparere, kan kun installere oveni, hvilket jo betyder at
Windows mappen bliver slettet.