MS Windows
briani 27239
Windows me
Fra : Per Wildau

Dato : 20-11-04 12:47

Hej gruppe!

Min computer som kører Windows Me, er pokkers ustabil, det har den egentligt
altid været. Det har indebåret mange reboots...

Lige nu skriver den:

"Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.
Systemet stoppede."

Det plejer jo ikke at være det store problem. Man starter den op i
fejlsikret tilstand, og vælger systemgendannelse. Problemet er at der af en
eller anden grund ikke er nogle gendannelsespunkter.

Så jeg er tilsyneladende i den situation at jeg kan starte op i fejlsikret
tilstand uden at kunne gøre noget eller jeg kan sidde og kikke på:
"Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren. Systemet stoppede."

Eller hva?

P3R

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-11-04 13:16

Dit problem står beskrevet højt og tydeligt i subjekt: Windows ME!

Det er det mest ustabile, de endnu har prakket os på. Hvis din maskine ikke
kan klare 2000 eller XP, så få fat i Win98SE, og så tror jeg, dine kvaler er
ovre.

/Ole

Fra : Per Wildau

Dato : 20-11-04 13:15

"/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Dit problem står beskrevet højt og tydeligt i subjekt: Windows ME!

Øhhh, hvad mener du?? Æhh, Hvad står der?

> [...]
ikke
> kan klare 2000 eller XP, så få fat i Win98SE, og så tror jeg, dine kvaler

Ok jeg var ikke lige klar over at Me var særligt ustabil.
Men det er nu også min hardware som er ustabil.
En af de nærmeste dage vil jeg smadre den rådne computer med en hammer.!!!

Lige nu ville jeg pokkers gerne have den op at køre igen

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-04 14:18

> [...]
ikke
> kan klare 2000 eller XP, så få fat i Win98SE, og så tror jeg, dine kvaler

Nu køre jeg som de fleste også gør XP, men inden jeg gik over til det kørte
jeg Windows ME og har aldri haft nogle problemer med det styresystem.

Jeg tror simpelhen at det drejer sig om opsætningen af ME, hvis det er sat
fuldstændig rigtigt op køre det uden problemer.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Per Wildau

Dato : 20-11-04 14:14

"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror simpelhen at det drejer sig om opsætningen af ME, hvis det er sat
> fuldstændig rigtigt op køre det uden problemer.

Ja ja, jeg siger heller ikke at det er Me som er skyld i det. Hvad mon Ole
mener med: "Dit problem står beskrevet højt og tydeligt i subjekt: Windows
ME!"

Hva står der?? Kan jeg gøre noget??

P3R

Fra : Gevaldi

Dato : 20-11-04 14:50

Per Wildau skriblede:

> Ja ja, jeg siger heller ikke at det er Me som er skyld i det. Hvad
> mon Ole mener med: "Dit problem står beskrevet højt og tydeligt i
> subjekt: Windows ME!"

Ja, Ole har det probelm at han udtaler sig om
noget han ikke ved noget om. Han tror at
fordi han måske engang har haft problemer
me ME, ja så har alle det.

> Hva står der?? Kan jeg gøre noget??

Gør som jeg har foreslået: Formater skidtet
og start på en frisk. Når du ingen gendannelse
har, ja så er det jo omsonst at spilde mere tid
på at spekulerer over det.

Husk dog at lave backup af dine vigtige data.

--
/Gevaldi

Fra : Per Wildau

Dato : 20-11-04 14:52

"Gevaldi" sprak

[..]

> [...]
> har, ja så er det jo omsonst at spilde mere tid
> på at spekulerer over det.
>
> Husk dog at lave backup af dine vigtige data.

Hmmm, som sagt så har jeg en anden computer på bedding.

Mon så ikke det bedste ville være at få den op og køre
- og så sætte problemharddisken i som slave?

Jeg ville så have adgang til mine datafiler.

Problemet er, at det kan jeg ikke gøre lige nu.

P3R

Fra : Gevaldi

Dato : 20-11-04 13:21

Per Wildau skriblede:
> Hej gruppe!
>
> Min computer som kører Windows Me, er pokkers ustabil, det har den
> egentligt altid været. Det har indebåret mange reboots...

Så er det vist på tide med en geninstallering.

Windows ME er et ganske udmærket OS, men
det kræver at man får de rigtige drivere inst.

--
/Gevaldi

Fra : Per Wildau

Dato : 20-11-04 13:19

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Per Wildau skriblede:

> Så er det vist på tide med en geninstallering.

Det var jo det jeg håbede at jeg ikke lige behøvede.

> Windows ME er et ganske udmærket OS, men
> det kræver at man får de rigtige drivere inst.

Jeg tror at jeg har haft de rigtige drivere installeret... det er den
fucking hardware... og så lige nu hvor jeg ikke har gendannelsespunkter...

Per

Fra : Gunnar

Dato : 20-11-04 18:50

> Det var jo det jeg håbede at jeg ikke lige behøvede.

> Jeg tror at jeg har haft de rigtige drivere installeret... det er den
> fucking hardware... og så lige nu hvor jeg ikke har gendannelsespunkter...
Hej.
Jeg har undertiden blot geninstaleret oven på den gamle,
så mister du ingen data og de fleste fejl bliver rettet.
Gunnar

Fra : Per Wildau

Dato : 20-11-04 19:19

Gunnar prat:

> [...]

> Jeg har undertiden blot geninstaleret oven på den gamle,
> så mister du ingen data og de fleste fejl bliver rettet.

Men så ville jeg jo skulle geninstall alle mine andre programmer??

P3R

Fra : Gevaldi

Dato : 20-11-04 19:59

Per Wildau skriblede:

> Men så ville jeg jo skulle geninstall alle mine andre programmer??

No, de er jo integreret i forvejen.

--
/Gevaldi

Fra : Gunnar

Dato : 20-11-04 21:43

> Men så ville jeg jo skulle geninstall alle mine andre programmer??

Nej der skal ikke geninstaleres noget, den retter kun ME tilbage.
Gunnar

Fra : Per Wildau

Dato : 21-11-04 12:45

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nej der skal ikke geninstaleres noget, den retter kun ME tilbage.
> Gunnar

Nu har jeg prøvet at geninstallere oveni (som Gevaldi også foreslog) ....

Samme resultat:

"Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.
Systemet stoppede."

.... eller også skal jeg starte i "fejlsikret tilstand"

P3R

Fra : Gevaldi

Dato : 21-11-04 13:41

Per Wildau skriblede:

> Nu har jeg prøvet at geninstallere oveni (som Gevaldi også foreslog)

Det har jeg ikke anbefalet, hvis du læser mine
svar igen, vil du se at jeg foreslog dig at starte
fra scratz, altså med at formatere og begynde
på en frisk.

--
/Gevaldi

Fra : Per Wildau

Dato : 21-11-04 14:01

Gevaldi sprach:

> Per Wildau skriblede:

> Det har jeg ikke anbefalet, hvis du læser mine
> svar igen, vil du se at jeg foreslog dig at starte
> fra scratz, altså med at formatere og begynde
> på en frisk.

Nå ja ok

P3R

Fra : John

Dato : 20-11-04 20:32

"Per Wildau" skrev i en meddelelse

> [...]
> altid været. Det har indebåret mange reboots...
>
> Lige nu skriver den:
>
> "Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.

Hvis du slet ikke kan 'snakke' med computeren, heller ikke i 'fejlsikker
tilstand', så står menuen vist på gen-install :(

Ellers kan det sagtens være et temperatur-problem. Kig evt blæserne efter
for snavs. Kan også være virus eller andet godt, da din WindowsME jo ikke er
opdateret, og dermed yderst sårbar. Hent alle vigtige opdateringer hos
windowsupdate, opdatér din antivirus og kør en scanning. En scanning med
opdateret Ad-Aware SE er sikkert også en god ide. Ved ikke, om du har
ScanDisk i ME; også værd at prøve.

Mvh John

Fra : Lyrik

Dato : 21-11-04 12:05

Per Wildau wrote:
> [...]
> fejlsikret tilstand uden at kunne gøre noget eller jeg kan sidde og
> kikke på: "Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.

++++++++++++++++++++++
Jeg vil først lige sige at ikke mange har været så trofast imod ME som jeg
har.
Alle sagde til mig at den ikke var stabil! Det var den heller ikke, men
jeg havde lært at omgås dens særheder.
Det jeg var glad for var at den fyldte lidt og var superhurtig at
installere, de mange gange jeg var nødt til at genisntallere.
Jeg tror aldrig jeg fik den op på "et helt halvt år", inden den skulle
geninstalleres.))

Den fik sparket da jeg skulle prøve at køre lokalt netværk mellem bare 2
PC-er:

Den gik ud af instilling hele tiden og det fungerede ikke. Cybercitys
superbruger og vejleder betroede mig at Me var rådden til det formål.
W98 var sjovt nok mere stabil.
Nu kører jeg XP-pro. Det eneste jeg savner er at nogle af de gamle spil ikke
kan køre mere på XP. Men det er mere et nostalgisk suk.

Køb dig en opgradering til XP. Det er mit råd. Jeg kan oplyse dig om, hvis
du ikke ved det, at gendannelsesfunktionen, som ME også har, er langt
overlegen ME's gendannelse.
Er systemet på XP kørt i baglås af en forkert driver (TV-kort er sande
systemterrorister), så kan systemet gendannes med et snuptag! Som er meget
mere fantastisk en ME's mangelfulde gendannelse.

Hilsen
Jens

Fra : Per Wildau

Dato : 21-11-04 12:48

"Lyrik" sprak:

[..]

> [...]
ikke
> kan køre mere på XP. Men det er mere et nostalgisk suk.

[..]

Der er ikke andet for end at jeg må ud og købe XP til min næste comp...
Og så sætte min gamle HD i som slave

--
Per Wildau
psykolog@perwildau

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-11-04 23:24

Per Wildau wrote:

> Lige nu skriver den:
> "Windows-beskyttelsesfejl. Du skal genstarte computeren.
> Systemet stoppede."

Den fejl kan være en ramklods, der har fået det skidt.

mvh
Henning