MS Windows
briani 27239
Fejl under installation af XP Professionel
Fra : Jesper Sandal

Dato : 19-11-04 20:51

Hej

Jeg har forsøgt at installere XP på følgende computer:

AMD K6II/3D 350 MHZ
588 MB 128 PIN SD-Ram
Motherboard: ASUS P5A, ALI, ATX
Quantum Fireball EL 5.1 HDD (5 GB)

Når installationen skal til at undersøge diskene går den i stå, og der
kommer en blå skærm frem med, at installationen blev afbrudt for at undgå
beskadigelse. Hvis det er første gang jeg får meddelelsen, skal jeg forsøge
igen eller skal jeg fjerne ny hardware.

Jeg har fjernet diverse kort fra computeren såsom netværk, lydkort og 3d
grafikkort. Det eneste kort der er tilbage er grafikkortet.

Herefter flyttede jeg harddisken over på en anden pc (K6III) hvor jeg uden
problemer installerede XP. Derefter flyttede jeg harddisken tilbage med det
resultat, at efter jeg har valgt, at den skal starte XP i boot-menuen får
jeg samme fejlmeddelelse som før.

Er der nogen der har en ide til, hvad der går galt, så hører jeg gerne
herom.
Jeg har undersøgt kravene for at køre XP og jeg mener, at computeren skulle
kunne kører det.

Hilsen Jesper

Fra : Peter

Dato : 19-11-04 22:22

"Jesper Sandal" <5681671m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> herom.
> Jeg har undersøgt kravene for at køre XP og jeg mener, at computeren

Prøv at Jumpe (resætte din bios).

Peter B

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 20-11-04 16:25

Jeg har haft et lignende problem med en K 6 2-maskine. Det var dårlig
RAM, som windows 98 ellers havde tolereret. Sæt frekvensen ned til 75
eller 66 mhz og kør fx 4,5x75, hvis du kan det. Eller find en 450'er og
kør 2x75 (tolkes som 6x75) = 450. Du får en noget kvikkere maskine.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Jesper Sandal

Dato : 23-11-04 18:29

Jeg har jumpet bios og fjernet de nye ram og nu virker det - om det var en
kombination der løste problemet vides ikke, men jeg takker.

Jesper