MS Windows
briani 27239
XP Logon Velkomstside deaktiveret
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-11-04 18:54

Jeg har lige reinstalleret en laptop efter alle kunstens regler, mht. XP,
SP2 og halløj..

Planen er den skal kunne styres udefra via XP remote Desktop, og den fungere
også¨fint, balladen erat den "normale" logon skærm er erstattet af den hvor
man skriver brugernavn, og ikke den med brugerikoner.

Hvis jeg under brugerkonti prøver at vælge det, får jeg en fejlskærm der
fortæller at et program der er inst. for nyligt har deaktiveret
velkomstsiden (tak for det!), og hvis den skal gendannes skal jeg fjerne
programmet, følgende filnavn kan hjælpe dig med at identificere programmet
iwpfgina.dll.

Og den fil ligger under windows/system32 hvilket ikke hjælper meget.

Nogle gode bud, udover en hammer ?

// Kim

Fra : jamen

Dato : 19-11-04 19:53

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> iwpfgina.dll.
>
> Og den fil ligger under windows/system32 hvilket ikke hjælper meget.

Tag et kig i registry her

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

og slet den værdi som hedder GinaDLL. Denne bruges til at angive en
alternativ Gina (graphical identification and authetication). Hvis
værdien ikke findes, benytter Windows blot sin egen, msgina.dll.

Jeg har ikke lige noget bud på hvilket program der har hægtet sig på.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-11-04 21:28

"jamen" <jamen@invalid> wrote in message news:419e407d$0$176

> [...]
> alternativ Gina (graphical identification and authetication). Hvis værdien
> ikke findes, benytter Windows blot sin egen, msgina.dll.

Cool , det var det!

Tak for hjælpen, usenet er en u-udtømmelig kilde af know-how....

// Kim