MS Windows
briani 27239
Geninstallering af Internetforbindelse - W~
Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 19-11-04 00:12

Efter en masse bøvl med Win XP Pro og SP2 har jeg fjernet den igen - men jeg
kan stadig ikke få en stabil forbindelse til Internet. Vil derfor totalt
slette den gamle forbindelse og så installere en ny. Har fået instrukser fra
TDC.

Men jeg kan ikke gøre, som de skriver, idet XP automatisk overtager den
eksisterende opsætning (som jo altså er "syg"). Jeg vil derfor gerne slette
den totalt, så jeg har bar r.. at trutte i. Men jeg kan ikke slette den! Når
jeg højreklikker på LAN-forbindelse er punktet "Slet" blanket af, så jeg
ikke kan vælge det.

Hvordan får jeg opsætningen slettet helt?

Hvis jeg skal logge på som Administrator - hvordan gør jeg det? Jeg har 2
profiler installeret - min datter og jeg. Og vi er begge administrator. Men
jeg har ladet mig fortælle, at der også findes en "rigtig" administrator,
som har alle rettigheder. Hvordan bliver jeg det?

Tips modtages med taknemmelighed - nu har jeg snart kæmpet med det i 5 dage!

Hilsen
Søren

Fra : Palle

Dato : 19-11-04 00:42

"Søren V. Pedersen" <drus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som har alle rettigheder. Hvordan bliver jeg det?
>
> Tips modtages med taknemmelighed - nu har jeg snart kæmpet med det i 5

Med forlov, for jeg ved jo ikke, om du kører ADSL eller modem, men er der
noget, der skal sættes op vedr. internetforbindelse i XP. Næh, ikke ved ADSL
i hvert fald: Jeg husker ikke modem, men tager det ikke et sted mellem 30 og
50 sekunder?

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 19-11-04 01:12

Jeg har ADSL. Det har altid kørt upåklageligt, men efter SP2 dør
forbindelsen i løbet af nogle få minutter efter opstart (mens OE og News
fungerer fint hele tiden). Så det er IE, som giver problemer. De få
nødvendige opsætninger (PPoE el. DHPC - er det ikke sådan det hedder?) kan
jeg ikke få lov at ændre!

Nu skal det siges, at der nok ligger en del gamle opsætninger i reg.basen.
Historien går fra Modem via ISDN til ADSL - uden router - og senere med
router. Det sjove er, at min søn kører på samme forbindelse gennem samme
router - totalt uden problemer!

Så jeg tænkte, at det bedste var at slette alle opsætninger og starte
forfra - uden at skulle formattere!

Hilsen
Søren

Fra : Henning

Dato : 20-11-04 20:45

> [...]

ADSL
> i hvert fald: Jeg husker ikke modem, men tager det ikke et sted mellem 30

Jeg har åbenbart en virus, som ikke bliver "fanget" af diverse virus
programmer,
for igen og igen, oplever jeg at der "laves om" på min inetopkopling, så jeg
ved
"server-besvær" skal ind i egenskaber os stille tilbage til automatisk
hentning
af IP adresse/ dsn adresse

MVH
Henning

Fra : Khawk

Dato : 19-11-04 05:27

> [...]
> kan stadig ikke få en stabil forbindelse til Internet. Vil derfor totalt
> slette den gamle forbindelse og så installere en ny. Har fået instrukser

Prøv at fjerne netkortet i enhedshåndtering og lad windows finde det igen
ved næste opstart.
Det kan være at det hjælper.

mvh
Kim

Fra : Lone Groes

Dato : 19-11-04 13:19

> [...]
> jeg har ladet mig fortælle, at der også findes en "rigtig" administrator,
> som har alle rettigheder. Hvordan bliver jeg det?

Har du prøvet at starte i 'fejlsikret tilstand'?
Hos mig bliver jeg her bedt om at vælge mellem min egen
adm.konto eller 'administrator'.
Måske du har tilsvarende mulighed?

--
vh Lone