MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP AMD 64-bit Cool'N'Quiet!
Fra : Christian Simonsen

Dato : 18-11-04 20:16

Hej gruppe.

Jeg har følgende puter:
Asus K8VSE Deluxe
AMD 3.000+ 64-bit
Zalman 7000A-Cu køler
512 mb-ram PC3200
+ diverse drev m.v.

Jeg kører XP Pro opdateret med alt i windows-update pånær SP2.

Jeg har før haft Cool'N'quiet til at virke, men ikke mere. Min idle-temp er
ca. 50C, for højt synes jeg.

Jeg har enabled i "AMD CPU Cool & Quiet Configuration"
Jeg har yes i ACPI 2.0 Support.
Jeg har installeret driver til cpu fra CD'en.
Jeg har strømstyring til minimal.

Jeg måler cpu-hastighed med CPU-Z, omkring 2.000 MHz.

Hvad gør jeg galt ?

På forhånd tak.

Christian Simonsen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 18-11-04 20:29

"Christian Simonsen" <christian@simonsenX.tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg har før haft Cool'N'quiet til at virke, men ikke mere. Min idle-temp er
>ca. 50C, for højt synes jeg.

Har du fejl på pc'en?
Hvis ikke er temperaturen i orden.
Jeg har en tilsvarende der er 40C, men med Abit K8V-MAX3 der suger luft
ud.

>Hvad gør jeg galt ?

Hvad med kabinetkølere?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Christian Simonsen

Dato : 18-11-04 21:01

Grunden til spørgsmålet er, at CPU før var 34-35C i idle. Jeg har haft
cooler af for at tjekke kølepasta og påsætning uden ændring.

Christian Simonsen

Fra : ///JJ

Dato : 18-11-04 22:32

Christian Simonsen wrote:
> Grunden til spørgsmålet er, at CPU før var 34-35C i idle. Jeg har haft
> cooler af for at tjekke kølepasta og påsætning uden ændring.
>
> Christian Simonsen

Er det Windows' skyld siden du poster her?
Prøv i dk.edb.hardware.bundkort....

PS. Du er sikker på at du ikke har læst den lave temp, sådan lige efter du
har tændt pc'en.... der er stor forskel på om du læser lige efter du har
tændt eller efter nogle minutter. Kender jeg AMD CPU'er så lyder det alt for
lavt i øvrigt.... du har ikke kigget på en HD-temp i stedet

///JJ

Fra : Pico

Dato : 18-11-04 23:55

Christian Simonsen wrote:
> Grunden til spørgsmålet er, at CPU før var 34-35C i idle. Jeg har haft
> cooler af for at tjekke kølepasta og påsætning uden ændring.

50 grader er da ikke alarmerende, har du ingen formemmelse/instruktioner
om hvad temperaturen "må" være, AMD plejer da at virke fint uden
problemer omkring 70 grader. Nu skal det lige siges at jeg ikke har den
fjerneste erfaring med 64-bit, desvære Prøv at tjek AMD's site for
oplysninger, der må du også kunne finde noget om hvilke blæser de
anbefaler.
Pico

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-04 23:12