MS Windows
briani 27239
Stifinder som brænderprogram
Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 18-11-04 15:36

Jeg har pludselig problemer med at bruge funktionen "Åbn skrivbar cd-mappe
bruger Windows Stifinder"

Den skriver "Sonic DLA" og med i følgende indhold i teksten: skal formateres
vil du gøre det nu?

Hvordan får jeg den til af fungre som standard og så jeg kan højreklikke på
det jeg ønsker overført til "brændbar CD"

Dan

Fra : L.E.P.

Dato : 18-11-04 16:33

Thu, 18 Nov 2004 15:35:45 +0100, skrev "Dan Knudsen [2000]"
<news@apart.dk> :

> [...]
>bruger Windows Stifinder"
>
>Den skriver "Sonic DLA" og med i følgende indhold i teksten: skal formateres

Hvis det er en ny CD-RW du sætter i, så skal den formatteres før du
kan bruge den.

Hilsen Lars.

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 18-11-04 18:53

Det er en ny/tom CD-R

Dan

Fra : L.E.P.

Dato : 19-11-04 16:12

Thu, 18 Nov 2004 18:52:33 +0100, skrev "Dan Knudsen [2000]"
<news@apart.dk> :

>Det er en ny/tom CD-R
>
>Dan

Så er den heller ikke formatteret. Stifinder kan kun læse en CD hvis
den er formatteret.

Hvis du havde tænkt dig at bruge CDen på samme måde som en floppydisk,
skal du bruge en CD-RW.

Hilsen Lars.

Fra : emj

Dato : 19-11-04 16:52

On Fri, 19 Nov 2004 16:12:03 +0100, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
wrote:

>Så er den heller ikke formatteret. Stifinder kan kun læse en CD hvis
>den er formatteret.

Den kan udmærket læse helt almindelige CD-R og der skal ikke
formatters noget på dem først.
Hilsen emj

Fra : L.E.P.

Dato : 20-11-04 11:42

Fri, 19 Nov 2004 16:51:40 +0100, skrev emj <emjnospam@stofanet.dk> :

>Den kan udmærket læse helt almindelige CD-R og der skal ikke
>formatters noget på dem først.
>Hilsen emj

Hvis man skriver noget på en CD-R med et brænderprogram, bliver den
samtidig formatteret.

Hilsen Lars.

Fra : emj

Dato : 20-11-04 11:54

On Sat, 20 Nov 2004 11:41:52 +0100, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
wrote:

>Hvis man skriver noget på en CD-R med et brænderprogram, bliver den
>samtidig formatteret.

OK, det kommer bag på mig.
Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-11-04 20:47

> Så er den heller ikke formatteret. Stifinder kan kun læse en CD hvis
> den er formatteret.
[KLIP]
Hvad så når han har formateret den, skal han så smide den væk bagefter, da
du ikke kan skrive på den igen?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : L.E.P.

Dato : 20-11-04 12:38

Fri, 19 Nov 2004 20:47:18 +0100, skrev "Jørgen Nielsen"
<jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> :

>[KLIP]
>Hvad så når han har formateret den, skal han så smide den væk bagefter, da
>du ikke kan skrive på den igen?

Sandsynligvis - men jeg har aldrig prøvet. Jeg ved heller ikke om man
i det hele taget kan skrive på en CD-R med Stifinder. Men når det
først er blevet skrevet, kan det med garanti ikke slettes igen.

Som jeg skrev tidligere - vil man bruge en CD på samme måde som man
bruger en floppydisk (dvs. både skrive og slette) skal det være en
CD-RW. Og så kræver det også at man har et program som netop Sonic DLA
eller lign. kørende på computeren - jeg bruger InCD.

er iøvrigt nok en mere passende gruppe for dette emne.

Hilsen Lars

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 22-11-04 23:01

Jeg har postet i den anden gruppe, men det ser ikke ud til at der så meget
bid der.

Jeg mener at XP/stifinder har indbygget CD brænderfunktion, man kan
højreklikke på en fil og vælge "send til CD drev" hvorefter der kommet en
talebobbel i nederste venstre hjørne som siger noget i stil med "filer der
venter på at blive skrevet til CD" Vælger jeg den så kommer jeg ind i et
stifinder vindue hvor de valgte filer er tonet lidt ned og jeg får en tekst
der siger "skriv disse filer til cd"

Og nej den lukker ikke CDen jeg kan fortsætte med at skrive på CDen igen og
igen ind til den er fyldt op.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-11-04 17:12

> [...]
Og så kræver det også at man har et program som netop Sonic DLA
> eller lign. kørende på computeren - jeg bruger InCD.

+++++++++++++++++++++++++

Hej Lars.

Jeg har prøvet på et tidspunkt at installere InCD, jeg kunne ikke få det til
at , skal man ikke bare kopier filer over på drevet lige som en harddisk?
Jeg har brugt DVD +RW.

Fra : L.E.P.

Dato : 24-11-04 11:38

Tue, 23 Nov 2004 17:12:19 +0100, skrev "Jørgen Nielsen"
> [...]

>at , skal man ikke bare kopier filer over på drevet lige som en harddisk?

Jo, nøjagtigt som når du flytter filer på harddisken.

Hilsen Lars.

Fra : Palle

Dato : 24-11-04 12:56

> Tue, 23 Nov 2004 17:12:19 +0100, skrev "Jørgen Nielsen"
> <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> :

> Jo, nøjagtigt som når du flytter filer på harddisken.

Ved brug af InCD på WXP tilrådes det, at inaktivere XP's egen
brænderfunktion. Ellers ved Stifinder ikke, hvad der skal ske med filer, der
sendes til brænderdrevet.

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 24-11-04 13:50

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> Ved brug af InCD på WXP tilrådes det, at inaktivere XP's egen
> brænderfunktion. Ellers ved Stifinder ikke, hvad der skal ske med filer,
> der
> sendes til brænderdrevet.

Hey det var jo det her min oprindelige tråd gik ud på!

Hvor aktiverer jeg XP's egen brænderfunktion?

Dan

Fra : emj

Dato : 24-11-04 14:54

On Wed, 24 Nov 2004 13:50:09 +0100, "Dan Knudsen [2000]"
<news@apart.dk> wrote:

>Hvor aktiverer jeg XP's egen brænderfunktion?

Marker brænderdrevet og vælg egenskaber.
Under fanebladet Indspilning
Hilsen emj

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 24-11-04 15:04

Hallo....var det så nemt

Tak for hjælpen og så lærte vi alle noget igen.

Dan

Fra : Palle

Dato : 24-11-04 15:21

Husk, INaktivere - ikke AKtivere

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 24-11-04 18:21

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> skrev i en meddelelse

> Husk, INaktivere - ikke AKtivere

Den forstod jeg ikke lige Palle..?

Dan

Fra : emj

Dato : 24-11-04 18:41

On Wed, 24 Nov 2004 15:20:55 +0100, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

>Husk, INaktivere - ikke AKtivere
Manden spurgte, hvordan han AKTIVERER, så det er da noget underligt
vrøvl, du kommer med
Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-11-04 19:26

> [...]
> On Wed, 24 Nov 2004 13:50:09 +0100, "Dan Knudsen [2000]"
> <news@apart.dk> wrote:
>

> Marker brænderdrevet og vælg egenskaber.

Hej.

Sådan et faneblad har jeg ikke, kan det passe?