/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvordan afinstallerer man SP2?
Fra : Ja Da


Dato : 18-11-04 14:56

Hej

En af mine evninder er kommet til at installere SP2 på hendes bærbare, og nu
kan hun ikke længere gemme dokumenter skrevet i word. Hvordan får hun
afinstalleret SP2, så maskinen kommer til at virke igen?

Tror ihvertfald det er SP2 der er skyld i problemerne, da fejlen kom
umiddelbart efter at SP2 var installeret.

/PK



 
 
JSM (18-11-2004)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 18-11-04 15:01


"Ja Da" <puha@puhanet.com> skrev i en meddelelse
news:jR1nd.436$o57.25@news.get2net.dk...
> Hej
>
> En af mine evninder er kommet til at installere SP2 på hendes bærbare, og
nu
> kan hun ikke længere gemme dokumenter skrevet i word. Hvordan får hun
> afinstalleret SP2, så maskinen kommer til at virke igen?
>
> Tror ihvertfald det er SP2 der er skyld i problemerne, da fejlen kom
> umiddelbart efter at SP2 var installeret.
>
> /PK
>
Tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet.

mvh
Jesper



Henrik Stavnshøj (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 18-11-04 15:28

"Ja Da" <puha@puhanet.com> skrev i en meddelelse
news:jR1nd.436$o57.25@news.get2net.dk...

> En af mine evninder er kommet til at installere SP2 på hendes bærbare, og
> nu kan hun ikke længere gemme dokumenter skrevet i word. Hvordan får hun
> afinstalleret SP2, så maskinen kommer til at virke igen?
>
> Tror ihvertfald det er SP2 der er skyld i problemerne, da fejlen kom
> umiddelbart efter at SP2 var installeret.

Hvad med at prøve at opdatere, eller geninstallere Word i stedet?

SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.

Venlig hilsen
Henrik



Klaus D. Mikkelsen (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-11-04 18:07

"Henrik Stavnshøj" skriver:
>
> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.

Hvordan det ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Peter Hansson \(7950~ (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 18-11-04 18:55


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:419CD698.6709CBD3@du.kan.finde.den...
> "Henrik Stavnshøj" skriver:
>>
>> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.
>
> Hvordan det ?
>
Jeg kan nu heller ikke se, hvor SP2 skulle være så hjerteskærende godt
sikkerhedsmæssigt. Hvis man som mig har router med diverse sikkerhed
indbygget, en fornuftig virus program/politik m.v. er SP2 nok bare noget der
i bedste fald ikke mærkes, og i værste fald gør din maskine lidt sløvere.

Man er blevt fri for en masse pop-ups. Dette bliver man mindet om hele tiden
ved hjælp af: nemlig: pop-ups!!

Det skal siges at jeg nu har kørt med SP2 lige siden DK-versionen kom, uden
problemer. Dette får mig nu ikke til råbe hurra i tide og utide.

Til sidst: Der er nu vist også en masse debugs i SP2. De er nok mere værd,
end al den sikkerhedssnak.

PH



Torben Greve Otzen (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Greve Otzen


Dato : 18-11-04 20:04

Peter Hansson (7950) wrote:

>>> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.
>>
>> Hvordan det ?

> Jeg kan nu heller ikke se, hvor SP2 skulle være så hjerteskærende godt
> sikkerhedsmæssigt. Hvis man som mig har router med diverse sikkerhed
> indbygget, en fornuftig virus program/politik m.v. er SP2 nok bare
> noget der i bedste fald ikke mærkes, og i værste fald gør din maskine
> lidt sløvere.

Nu ved du jo ikke om Henrik har en router ovs. Hvis han ikke har det så
SP2 jo ganske god at have.

> Man er blevt fri for en masse pop-ups. Dette bliver man mindet om
> hele tiden ved hjælp af: nemlig: pop-ups!!

Hvis går til:
Fuktioner - Blokering af pop-up-vinduer - Indstillinger for blokeringer
af pop-up-vinduer
Fjern fluebenet ved "Vis blokerings....."

> Det skal siges at jeg nu har kørt med SP2 lige siden DK-versionen
> kom, uden problemer. Dette får mig nu ikke til råbe hurra i tide og
> utide.

Jeg har også selv kørt med SP2 siden den kom ud, og som dig så vil jeg
heller ikke råbe direkte hurra. Men det er nu blevet noget nemmere at
opdatere en computer når man hjælper andre.

> Til sidst: Der er nu vist også en masse debugs i SP2. De er nok mere
> værd, end al den sikkerhedssnak.
--
Hilsen Torben Greve Otzen



Henrik Stavnshøj (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 18-11-04 20:29

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:cniri9$oui$1@news.net.uni-c.dk...
> Peter Hansson (7950) wrote:
>
>>>> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.
>>>
>>> Hvordan det ?
>
>> Jeg kan nu heller ikke se, hvor SP2 skulle være så hjerteskærende godt
>> sikkerhedsmæssigt. Hvis man som mig har router med diverse sikkerhed
>> indbygget, en fornuftig virus program/politik m.v. er SP2 nok bare
>> noget der i bedste fald ikke mærkes, og i værste fald gør din maskine
>> lidt sløvere.
>
> Nu ved du jo ikke om Henrik har en router ovs. Hvis han ikke har det så
> SP2 jo ganske god at have.

Tak for støtten

Jeg har faktisk router, men hjælper adskillige der ikke har.

>> Man er blevt fri for en masse pop-ups. Dette bliver man mindet om
>> hele tiden ved hjælp af: nemlig: pop-ups!!
>
> Hvis går til:
> Fuktioner - Blokering af pop-up-vinduer - Indstillinger for blokeringer af
> pop-up-vinduer
> Fjern fluebenet ved "Vis blokerings....."

Bingo
Jeg har end ikke gidet finde det punkt, jeg bruger nemlig selv Firefox.

>> Det skal siges at jeg nu har kørt med SP2 lige siden DK-versionen
>> kom, uden problemer. Dette får mig nu ikke til råbe hurra i tide og
>> utide.
>
> Jeg har også selv kørt med SP2 siden den kom ud, og som dig så vil jeg
> heller ikke råbe direkte hurra. Men det er nu blevet noget nemmere at
> opdatere en computer når man hjælper andre.

Det er nemlig det det er.

Og især når disse andre ikke er så stærke i "det der computer" så føler jeg
mig i hvert fald _lidt_ mere sikker på deres vegne

Venlig hilsen
Henrik



Torben Greve Otzen (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Greve Otzen


Dato : 18-11-04 21:41

Henrik Stavnshøj wrote:
>>>>> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.
>>>>
>>>> Hvordan det ?
>>
>>> Jeg kan nu heller ikke se, hvor SP2 skulle være så hjerteskærende
>>> godt sikkerhedsmæssigt. Hvis man som mig har router med diverse
>>> sikkerhed indbygget, en fornuftig virus program/politik m.v. er SP2
>>> nok bare noget der i bedste fald ikke mærkes, og i værste fald gør
>>> din maskine lidt sløvere.
>>
>> Nu ved du jo ikke om Henrik har en router ovs. Hvis han ikke har det
>> så SP2 jo ganske god at have.
>
> Tak for støtten
>
> Jeg har faktisk router, men hjælper adskillige der ikke har.
>
>>> Man er blevt fri for en masse pop-ups. Dette bliver man mindet om
>>> hele tiden ved hjælp af: nemlig: pop-ups!!
>>
>> Hvis går til:
>> Fuktioner - Blokering af pop-up-vinduer - Indstillinger for
>> blokeringer af pop-up-vinduer
>> Fjern fluebenet ved "Vis blokerings....."
>
> Bingo
> Jeg har end ikke gidet finde det punkt, jeg bruger nemlig selv
> Firefox.
>>> Det skal siges at jeg nu har kørt med SP2 lige siden DK-versionen
>>> kom, uden problemer. Dette får mig nu ikke til råbe hurra i tide og
>>> utide.
>>
>> Jeg har også selv kørt med SP2 siden den kom ud, og som dig så vil
>> jeg heller ikke råbe direkte hurra. Men det er nu blevet noget
>> nemmere at opdatere en computer når man hjælper andre.
>
> Det er nemlig det det er.
>
> Og især når disse andre ikke er så stærke i "det der computer" så
> føler jeg mig i hvert fald _lidt_ mere sikker på deres vegne

Fantastisk at finde en allieret



Jens Peter Karlsen (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 18-11-04 20:21

Nej, IE bruger ikke pop-ups til at fortælle om blokerede pop-ups. Du
forvirrer pop-ups med den info bar der kommer og fortæller dig om
bl.a. pop-ups der er blevet blokeret.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 18 Nov 2004 18:54:48 +0100, "Peter Hansson \(7950\)"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Man er blevt fri for en masse pop-ups. Dette bliver man mindet om hele tiden
>ved hjælp af: nemlig: pop-ups!!



Peter Hansson \(7950~ (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 19-11-04 00:46


"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:b9tpp0t6ec83um9u1jr7r5tg4fg40ppdkh@4ax.com...
> Nej, IE bruger ikke pop-ups til at fortælle om blokerede pop-ups. Du
> forvirrer pop-ups med den info bar der kommer og fortæller dig om
> bl.a. pop-ups der er blevet blokeret.

Jeg tillader mig nu alligevel at betragte dem som pop-ups, selvom jeg da
godt er klar over at de ikke hører til den kategori.

Hvis jeg som andre skriver fjerner dem, er jeg måske også nødt til at slå
andre sikkerhedsfunktioner fra i forb. med downloads m.v. Så begynder det
hele jo at blive lidt udvandet.

Jeg beholder såmænd SP2, da det sammenlagt hos mig er en positiv oplevelse.

Men jeg kan bestemt forstå nogle af argumenterne imod.

PH



Henrik Stavnshøj (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 18-11-04 20:23

"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:Dl5nd.502$Qs6.226@news.get2net.dk...

>>> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.
>>
>> Hvordan det ?
>>
> Jeg kan nu heller ikke se, hvor SP2 skulle være så hjerteskærende godt
> sikkerhedsmæssigt. Hvis man som mig har router med diverse sikkerhed
> indbygget, en fornuftig virus program/politik m.v. er SP2 nok bare noget
> der i bedste fald ikke mærkes, og i værste fald gør din maskine lidt
> sløvere.

Pointen er, at for de fleste "almindelige" pc-brugere, så er SP 2 en god
ting.
De kan ikke forventes at være lige så obs på sikkerhedsopsætning som du og
andre kyndige er.

I øvrigt er det da beskrevet flere steder at XP med SP 2 faktisk føltes
kvikkere nd XP før dén?
Og det gjorde den faktisk også på min maskine?

> Man er blevt fri for en masse pop-ups. Dette bliver man mindet om hele
> tiden ved hjælp af: nemlig: pop-ups!!

Ja, en bjælke der giver dig valget at se de pop-ups eller lade være. Er det
nu så slemt?
Eller vil du hellere have valget at se dem og lukke dem?

> Det skal siges at jeg nu har kørt med SP2 lige siden DK-versionen kom,
> uden problemer. Dette får mig nu ikke til råbe hurra i tide og utide.

Min pointe er ikke "hurra" som sådan, men når nu skidtet virker, hvorfor så
køre uden?
Og pointe nr. 2 er, at hvis maskinen ikke virker med SP 2, så har den et
andet problem, som alligevel bør løses.

> Til sidst: Der er nu vist også en masse debugs i SP2. De er nok mere værd,
> end al den sikkerhedssnak.

Tjah, har du renset en befængt maskine for nylig?
Det har jeg.

Ikke at jeg ikke regner debugs for noget, det gør jeg bestemt.

Men det piner mig at se almindelige folks maskiner fyldt med skidt, som de
ikke engang ved er der, eller hvor er kommet fra. Og til deres brug er SP 2
især god.

Venlig hilsen
Henrik



Peter Hansson \(7950~ (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson \(7950~


Dato : 19-11-04 00:54


"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:419cf695$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Til sidst: Der er nu vist også en masse debugs i SP2. De er nok mere
>> værd, end al den sikkerhedssnak.
>
> Tjah, har du renset en befængt maskine for nylig?
> Det har jeg.
>
Jeg tror vi taler lidt forbi hinanden her. Med debugs forstår jeg
systemfejlrettelser/forbedringer. Der var vist i omegnen af 800-1000stk. En
skjult, men absolut god forbedring, der har øget præstationen på min maskine
i visse henseender.

Min maskine har ikke haft blå skærm eller andre tegn på begyndende crash
efter SP2. Håber det bliver ved.

Og vi blev jo også af med blaster/sasser problemet ved installation.

Jo. Jeg anbefaler også installation af SP2. Men helst en bevidst
installation, og ikke en automatisk update. Med lidt omtanke/cleaning er det
nemlig problemfrit i de fleste tilfælde.

PH

PH



Henrik Stavnshøj (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stavnshøj


Dato : 18-11-04 20:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:419CD698.6709CBD3@du.kan.finde.den...
> "Henrik Stavnshøj" skriver:
>>
>> SP2 er faktisk en ret god ting mht. sikkerhed.
>
> Hvordan det ?

Tjah, f.eks. i det at Outlook Express nu som standard ikke åbner vedhæftede
filer, og at den separat kan sættes til at blokere html.
(Begge rigtig gode for de "almindelige" brugere, der liige skal se hvad det
nu er for en mærkelig mail de har fået..
Btw. også for andre, fordi OE åbnede som standard mails, så snart man havde
markeret dem)

At der er rettet en hel del sikkerhedshuller.
Jeg har f.eks. bemærket, at jeg endnu ikke har fået en sikkerhedsopdatering
der gjaldt SP 2.
..jpg-hullet var allerede rettet, og en eller to andre også, der først blev
meddelt senere.

At der er indbygget en bedre firewall
(måske ikke meget, men dog lidt)

At der er et sikkerhedscenter der holder øje med firewall, antivirus og
opdateringer, hvis man ikke selv sørger for det. (Igen: Mest for de
"almindelige" brugere)

Især for folk der ikke, af den ene eller anden grund, selv er så gode til at
holde XP oppe på dupperne sikkerhedsmæssigt, så er det en rigtig god ide at
køre med SP 2.

Men også for nogen af os andre, der godt vil føle os mere sikre

Men vil du vide mere, så find anmeldelser rundt omkring: De er faktisk
rimeligt positive, både mht. forbedret sikkerhed, og mht. performance.

Venlig hilsen
Henrik



Klaus D. Mikkelsen (18-11-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-11-04 23:11

"Henrik Stavnshøj" skriver:
>
> Tjah, f.eks. i det at Outlook Express nu som standard ikke åbner vedhæftede
> filer, og at den separat kan sættes til at blokere html.

Kunne den ikke det før ?

> At der er indbygget en bedre firewall
> (måske ikke meget, men dog lidt)

Er det en ny firewall ?
Jeg bruger den aldeles ikke, en softwarefirewall er kun unødigt spile af
processorkraft i mine øjne.

> Men også for nogen af os andre, der godt vil føle os mere sikre

Jeg føler mig ikke specielt mere sikret efter opdatering til SP2. Måske
fordi IE og OE har været bandlyst her hos mig i de sidste 5-6 år ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste