MS Windows
briani 27239
Hvilken WIN skal jeg vælge efter WIN98SE?
Fra : Michael-7500

Dato : 17-11-04 20:39

Har en -udviklingen taget i betragtning- ældre PC med kun 433 MHz med WIN
98SE. Bør jeg finde en anden WIN, eller vil WIN98 kunne fungere nogle år
endnu?

Min mors PC med WIN95 kan nemlig ikke vise hjemmesider mere. Noget med
forældet et-eller-andet. Så turen kommer vel også til mit styresystem.....

--
Michael
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-11-04 20:46

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> wrote:

>Har en -udviklingen taget i betragtning- ældre PC med kun 433 MHz med WIN
>98SE. Bør jeg finde en anden WIN, eller vil WIN98 kunne fungere nogle år
>endnu?

W98SE er for så vidt et udmærket styresystem - Fortsæt med det indtil
videre....

Når du så på et tidspunkt køber ny hardware kan du skifte til XP.

<mlr>

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 17-11-04 21:54

Michael-7500 wrote:
> [...]
>
> Min mors PC med WIN95 kan nemlig ikke vise hjemmesider mere. Noget med
> forældet et-eller-andet. Så turen kommer vel også til mit

Jeg vil sige at du skal beholde din 98'er, hvis du køber en ny pc eller
opgradere så skal du nok have noget andet.

Hvis du savner mere hastighed så kan du med stor fordel bruge 98lite[1].
Det fjerner alt muligt lir fra Windows 98.

[1] http://www.litepc.com/
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Michael-7500

Dato : 18-11-04 19:35

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:cngdll$1ne$1@news.net.uni-c.dk...

> W98SE er for så vidt et udmærket styresystem - Fortsæt med det indtil
> videre....

Takker for svarene....

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 20-11-04 16:36

Michael-7500 wrote:
> [...]
>
> Min mors PC med WIN95 kan nemlig ikke vise hjemmesider mere. Noget med
> forældet et-eller-andet. Så turen kommer vel også til mit styresystem.....

Du skal selvfølgelig have XP. Langt bedre end Windows 98. Du skal bare
knalde noget mere RAM i den maskine, helst 512 MB i alt. Kan du også
finde en hurtigere processor, så er du godt kørende lidt endnu for en
billig penge - hvis du da har plads på din harddisk, ellers ligner det
en ny PC. Dell sælger dem fra 3000 kr. med XP, utroligt, men sandt (ikke
ment som reklame, jeg har aldrig haft en Dell).

Og så skal du og din mor have et par bedre browsere end Explorer. Tag
norske Opera og Mozilla's Firefox: www.opera.com og www.mozilla.org I de
få tilfælde, de ikke kan læse en hjemmeside (fordi den er lavet efter
Microsofts falske opskrifter), så fyr op under Explorer. Men smut ud,
inden du bliver overfaldet af alt det møg, som Explorer suger til sig..

Og husk antivirus og firewall. Her er to gratis: www.antivir.de og
www.sygate.com Antivir forhindrer endda installation af addware,
malware, spyware osv, hvis man beder den om det.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-04 18:21

Hansen & Bennetsen wrote:

> Du skal selvfølgelig have XP. Langt bedre end Windows 98. Du skal

Ikke til den maskine; det er jo ikke en P4 3GHz.

> bare knalde noget mere RAM i den maskine, helst 512 MB i alt. Kan du

Det koster også en halv bondegård til sådan en maskine - og det er
ganske overflødigt.

> også finde en hurtigere processor, så er du godt kørende lidt endnu
> for en billig penge - hvis du da har plads på din harddisk, ellers

Det er ikke nødvendigt, for XP er skudt 150% over målet.

> Og så skal du og din mor have et par bedre browsere end Explorer. Tag
> norske Opera og Mozilla's Firefox: www.opera.com og www.mozilla.org I

Der er jeg tilgengæld enig, men de virker også med Win98SE.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 22-11-04 20:26

En 433 med 512 RAM kan sagtens køre XP

Nix, RAM er ikke dyrt. 2x256 MB brugt SD-RAM koster vel max 400,-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 22:08

Hansen & Bennetsen wrote:

> En 433 med 512 RAM kan sagtens køre XP
>
> Nix, RAM er ikke dyrt. 2x256 MB brugt SD-RAM koster vel max 400,-

Hvad svarer du på?

Jesper G. Poulsen

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 23-11-04 20:24

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvad svarer du på?

Dit indlæg om at det ikke var en P4-pc og at RAM var dyrt.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-04 10:56

Hansen & Bennetsen wrote:

> Dit indlæg om at det ikke var en P4-pc og at RAM var dyrt.

Hvorfor skal Micheal udskifte et velfungerende OS og tilkøbe en masse
ekstra hardware?

Det koster penge alt sammen og det er _ganske_ unødvendigt!

Prøv dog lige at komme tilbage til virkeligehden (hvis det er
muligt?)...

Jesper G. Poulsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-11-04 18:37

"Michael-7500" <michael-7500FJERN@mail.dk> writes:

> Min mors PC med WIN95 kan nemlig ikke vise hjemmesider mere. Noget med
> forældet et-eller-andet. Så turen kommer vel også til mit styresystem.....

Hvis du ikke spiller men "bare" surfer og den slags, så prøv at hente
en Knoppix CD som du kan boote på uden at installere noget, og se
hvordan det kører på din maskine.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-04 23:20

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> en Knoppix CD som du kan boote på uden at installere noget, og se

Eller Ubuntu - der slipper man for det grimme KDE.

Jesper G. Poulsen