MS Windows
briani 27239
Fjernsupport
Fra : Nederbasse

Dato : 17-11-04 17:01

Hej NG

jeg skal yde fjernsupport men jeg kan kun få lov til at SE skrivebordet.
Under system på 'fjerncomputeren' fanebladet Fjernforbindelser er der kun
det øverste felt: Fjernsupport, det nederste felt Fjernskrivebord er der
ikke.
Hvad mangler han at få installeret eller slået til ?

Lars

Fra : Gnistn

Dato : 17-11-04 23:46

Nederbasse wrote:
> [...]
> nederste felt Fjernskrivebord er der ikke.
> Hvad mangler han at få installeret eller slået til ?

Put Windows XP CD'en i CD-drevet, vælg punktet 'Udføre andre opgaver' og
derefter 'Installere Forbindelse til Fjernskrivebord'

Ved brug af Fjernskrivebord bliver en evt. indlogget bruger logget af på
fjerncomputeren, og kan naturligvis derfor ikke følge med i hvad du
foretager dig imens du har forbindelse til fjerncomputeren via 'Forbindelse
til Fjernskrivebord', sådan fungerer det ihvertfald på mit LAN.

Er du sikker på at du kun kan SE skrivebordet via fjernsupport? Du skal
klikke på 'Overtag styring' ('Take control' på engelsk) øverst til venstre i
dit consol vindue. På fjerncomputeren vil der så dukke en besked op der
spørger '<brugernavn> vil gerne dele styringen af din computer for at hjælpe
med at løse problemet. Vil du lade <brugernavn> dele styringen af din
computer?'

Det skal lige siges at jeg har kun leget med fjernsupport på mit LAN, og har
ingen erfaring med det på WAN.

Håber du kunne bruge det til noget.

--
Venlig hilsen