MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mine kortlæser-drev er væk
Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 16-11-04 22:52

Hej

Jeg har en indbygget 4i1 kortlæser i min FujitsuSiemens AMD64. Disse har
hidtil optrådt i stifinder som 4 flytbare diske. Nu er der pludseligt kun 1,
og det er desværre ikke den der passer til mit kort. Hvordan får jeg dem
tilbage? XP kan ikke selv finde dem (tilføje hardware). Jeg har en mistanke
om at det er sket ifbm. installation af SP2. Herefter kunne maskinen ikke
slukke, hvorefter jeg afinstallerede SP2 igen. Nu kunne maskinen godt slukke
igen, men først i dag opdager jeg at der nu kun er en flytbar disk....

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-04 23:05

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> wrote:

> [...]
>og det er desværre ikke den der passer til mit kort. Hvordan får jeg dem

Kan du finde dem i 'Enhedshåndtering' ???

De vil formentlig optræde som 'Standardenhed' under 'Lagerenheder' !

Hvis ikke du kan finde dem i 'Enhedshåndtering' skal du gen-indlæse
driveren til 4i1 kortlæseren.

Hvis du finder dem i 'Enhedshåndtering' men ikke i 'Denne computer'
og/eller stifinder, gætter jeg på du har de-aktiveret drev-bogstaverne
med TweakUI eller lignende værktøjer. Så skal du selvfølgelig bare
re-aktivere drevbogstaverne.....

<mlr>

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-11-04 06:11

"Peter Brandt Jørgensen" skriver:

> [...]
> og det er desværre ikke den der passer til mit kort. Hvordan får jeg dem

Min medion lider af næsten samme symptom. En gang i mellem forsvinder
forbindelsen til kortlæseren. SÅ er der kun at lukke PC'en, slukke for
strømmen i 5 minutter og starte op igen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : emj

Dato : 17-11-04 08:10

On Wed, 17 Nov 2004 06:10:54 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Min medion lider af næsten samme symptom. En gang i mellem forsvinder
>forbindelsen til kortlæseren. SÅ er der kun at lukke PC'en, slukke for
>strømmen i 5 minutter og starte op igen.

Har du odateret driverne til dine kortlæsere på Medions supportside?
http://www1.medion.com/dk/

Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-11-04 17:16

emj skriver:

> Har du odateret driverne til dine kortlæsere på Medions supportside?
> http://www1.medion.com/dk/

Ja, for 4 mdr siden.

Fra : emj

Dato : 17-11-04 22:54

On Wed, 17 Nov 2004 17:15:47 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

>Ja, for 4 mdr siden.

så kunne du jo prøve at geninstallere driverne til kortlæserne.
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-04 06:08

emj skriver:

> så kunne du jo prøve at geninstallere driverne til kortlæserne.

Er der da kommet nye ?

Fra : emj

Dato : 18-11-04 08:18

On Thu, 18 Nov 2004 06:08:12 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

>Er der da kommet nye ?

Nej, men de kan jo godt være blevet ædt af en haj, siden du har
mistet kontakten med dem
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-04 18:05

emj skriver:

> Nej, men de kan jo godt være blevet ædt af en haj, siden du har
> mistet kontakten med dem

De fungerer fint.

Fra : emj

Dato : 18-11-04 18:21

On Thu, 18 Nov 2004 18:04:59 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>De fungerer fint.
Sgu da ikke, når du skal genstarte for at få dem til at virke
Hilsen emj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-04 18:30

emj skriver:

> Sgu da ikke, når du skal genstarte for at få dem til at virke

Jo.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-11-04 16:22

Hej

Har fundet løsningen: Efter at have søgt lidt rundt på Fujitsu-Siemens
hjemmeside, fandt jeg et debatforum, og jeg var langt fra den eneste
Scaleo-ejer der havde haft dette problem.
Løsning: fjern USB2-controlleren via enhedhåndteringen, og lad XP finde den
igen efter genstart, og vupti er alle de flytbare drev der igen......Hvordan
de forsvandt er der ingen forklaring på.

Tak for forslagene til Michael, Klaus og emj.