MS Windows
briani 27239
Downloade fil vha prompt-kommado?
Fra : Ingolf

Dato : 16-11-04 17:57

Hej

Er der er kommando der downloader en fil, eller åbner benytter MSIE til at
downloade en fil, fra en kommandoprompt?

Noget ala..
download.exe source=http:\somesite.somewhere.com\somefile.zip
target=c:\temp\azipfile.zip

Benytter WinXp Sp2

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-11-04 20:36

Ingolf wrote:
> [...]
>
> Er der er kommando der downloader en fil, eller åbner benytter MSIE til at
> downloade en fil, fra en kommandoprompt?

På Unix og Linux har man et standard program der hedder wget,
http://www.cygwin.com/ har en klon til windows, ellers har
google 221,000 hits på windows og wget

--
"I learned more from a three minute record
than I ever learned in school"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-11-04 22:31

Ingolf skriver:

> Er der er kommando der downloader en fil, eller åbner benytter MSIE til at
> downloade en fil, fra en kommandoprompt?

FTP (File transfer protocol) kan køres fra kommandolinjen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 13:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> FTP (File transfer protocol) kan køres fra kommandolinjen.

Nu er File Transfer Protocol jo ikke det samme som Hyper Text Transfer
Protocol

Filer der udbydes via http-server overføres ikke vha. ftp.

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-04 18:05

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> Filer der udbydes via http-server overføres ikke vha. ftp.

Stod der nogen steder at det skulel være det ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-11-04 20:12

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-11-04 23:07

"Jesper G. Poulsen" skriver:

> download.exe source=http:\somesite.somewhere.com\somefile.zip

Argyh - fuck da.......
My mistake

Fra : Ingolf

Dato : 22-11-04 14:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Jesper G. Poulsen" skriver:

> Argyh - fuck da.......
> My mistake

Det gør ikke noget at det er FTP adresser.
Jeg har hentet WGET, og det er et udmærket program til bådet HTTP og FTP.

Men jeg ville nu stadig gerne vide hvordan man starter et MSIE
downloadvindue(eller hvad der nu er default) op, med en fil og protokol
efter eget valg.

Tak til alle for svarene :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 15:51

Ingolf wrote:

> Men jeg ville nu stadig gerne vide hvordan man starter et MSIE
> downloadvindue(eller hvad der nu er default) op, med en fil og
> protokol efter eget valg.

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre...

Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-11-04 16:30

Ingolf skriver:

> Men jeg ville nu stadig gerne vide hvordan man starter et MSIE
> downloadvindue(eller hvad der nu er default) op, med en fil og protokol
> efter eget valg.

Må jeg spørge om hvorfor du gerne vil have MSIE til det ?

FTP er integreret i styresystemet og IE er blot en kolds om benet i det
tilfælde.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-04 18:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> FTP er integreret i styresystemet og IE er blot en kolds om benet i
> det tilfælde.

Er IE ikke _altid_ en klods om benet?

Jesper G. Poulsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-11-04 22:33

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> writes:

> Er der er kommando der downloader en fil, eller åbner benytter MSIE til at
> downloade en fil, fra en kommandoprompt?

> [...]

Find en Windows-version af "wget" eller "curl".

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : IzNoGoUd

Dato : 17-11-04 07:32

On Tue, 16 Nov 2004 17:56:42 +0100, "Ingolf"
<Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote:

>Er der er kommando der downloader en fil, eller åbner benytter MSIE til at
>downloade en fil, fra en kommandoprompt?

> [...]

http://www.chami.com/free/url2file_wincon.html
Jeg har bugt url2file indtil vidre vil dog lige kigge på de andre
eksembler som er postet i tråden!

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 19-11-04 09:15