Ordblid - Kan stavekontrollen mon hjælpe m~
Fra : Mads Madsen

Dato : 22-11-04 12:01

Jeg har det problem at jeg ikke er ret god til at stave.
Dog staver jeg "svære" ord, forkert på samme måde hver gang.
Bl.a. kan jeg ikke stave til - acptere - (Iflg. nudansk ordbog, staves
det acceptere)

Mit problem er at WORD-stavekontrollen ikke kan genkende min elendige
stavemåde.

.... mit spørgsmål er så om jeg kan tilføje min underlige måde at stave
et ord på....og stavekontrollen derpå kan genkende dette og forslå en
rettelse?

Mvh.
Mads

Fra : JB

Dato : 22-11-04 12:24

"Mads Madsen" <madmadmadsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ... mit spørgsmål er så om jeg kan tilføje min underlige måde at stave
> et ord på....og stavekontrollen derpå kan genkende dette og forslå en

I word 2003 kan du i "Funktioner / Indstillinger for autokorrektur" indtaste
de ord
du skriver forkert, samt den korrekte stavemåde. Så skulle word gerne kunne
korrigere
automatisk.

Mvh
Jan

Fra : Mads Madsen

Dato : 25-11-04 14:19

"JB" <no@mail.invalid> wrote in message news:<41a1cc4b$0$24733$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
> de ord
> du skriver forkert, samt den korrekte stavemåde. Så skulle word gerne kunne

1000 Tak
De virker bare....
Mvh. Mads