margin i IE
Fra : Thomas Gade

Dato : 02-12-04 21:29

Jeg har sat margin på min #main til auto. Det fungerer fint i FF men i IE
Ryger den ud til venstre. Jeg har byttet om på stort set alt uden at blive
klogere, så hvis der er en her der kan se hvad jeg gør forkert hører jeg det
gerne.

http://www.theway.1go.dk/enfant/pige.php

http://127.0.1/Skole-Site/style1.css

Mvh Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-04 21:38

Thomas Gade wrote:
> [...]
> i IE Ryger den ud til venstre. Jeg har byttet om på stort set alt
> uden at blive klogere, så hvis der er en her der kan se hvad jeg gør

Det skyldes, at denne linje:

<!-- saved from url=(0022)http://internet.e-mail -->

øverst i dit dokument sætter IE i quirks-mode. Linjen har ingen funktion,
slet den.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Thomas Gade

Dato : 02-12-04 21:49

> Det skyldes, at denne linje:
>
> <!-- saved from url=(0022)http://internet.e-mail -->
>
> øverst i dit dokument sætter IE i quirks-mode. Linjen har ingen funktion,
> slet den.

Ja tak skæbne den var ellers til at få øje på
Jeg takker.

Mvh
Thomas

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-12-04 13:14

On Thu, 2 Dec 2004 21:37:35 +0100, Erik Ginnerskov
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> Det skyldes, at denne linje:
>
> <!-- saved from url=(0022)http://internet.e-mail -->
>
> øverst i dit dokument sætter IE i quirks-mode. Linjen har ingen funktion,
> slet den.

Jo, den har den funktion, at IE SP2 vil køre aktivt indhold på lokale
filer, så hvis det udelukkende skal bruges lokalt har den en effekt. Når
det kører på internettet så er det selvfølgelig overflødigt.

Der var et link i en af webdesign grupperne for et stykke tid siden, til
en en side der kom med forskellige hacks, til at undgå SP2 blokeringen af
aktiv indhold på lokale filer. Jeg kan dog ikke finde det mere.

--
Ryan Kristensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-04 15:40

Tools | internet Options | Advanced.
Under Security check "Allow active content..."