<li> Driller i mozilla
Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 02-12-04 16:06

på min side www.snl.dk har jeg de to prikker <li> midt på siden.
I IE sidder de som jeg gerne vil have de skal, men når jeg kigger
på dem i MOzilla så ryger de helt ud til venstre...
Nogen der lige kan forklare mig hvad jeg skal ændre?

MVH SImon Lauritsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : from south

Dato : 02-12-04 16:31

Hej Simon.
"Simon Normann Lauritsen" <simon@snl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på dem i MOzilla så ryger de helt ud til venstre...
> Nogen der lige kan forklare mig hvad jeg skal ændre?

Man må også selv gøre lidt, hvis du nu starter her
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.snl.dk%2F og hvorfor
gør den det? Det er det du skal starte med, kan du så ikke få det til at
virke, så spørger du igen. Der sidder en masse som synes det er et kald
at hjælpe. Mvh Knud

Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 02-12-04 16:39

from south wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> gør den det? Det er det du skal starte med, kan du så ikke få det til at
> virke, så spørger du igen. Der sidder en masse som synes det er et kald

Det er en asp fil derfor at den ikke kan valideres

Fra : JH

Dato : 02-12-04 16:56

Simon Normann Lauritsen wrote:
> Det er en asp fil derfor at den ikke kan valideres

Vrøvl, selvfølgelig kan den det. Du fyrer asp-siden af i browseren og
vælger "vis kilde", så kan du gemme den som en HTML-fil og uploade den
til validatoren, eller du kan paste koden ind direkte. Hvis din asp-side
er på nettet kan du give URL'en til validatoren, så behøver du ikke
copy/paste-øvelsen.

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : from south

Dato : 02-12-04 17:15

Hej Simon.
"Simon Normann Lauritsen" <simon@snl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Det er en asp fil derfor at den ikke kan valideres

Sorry, jeg kender ikke så meget til asp fil. Jeg har kun lært at man
skriver <h1> En god titel</h1> og ikke <h1 align="center">Menu</h1>
Det er vist heller ikke god kodeskik at placere sådan
eller gør man sådan i asp fil? Mvh Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-04 18:26

Selv om det er en ASP side skal du stadig sørge for at det den
genererer er valid html.
Du mangler først og fremmest en oplysning om karaktersættet.
Den skal se nogenlunde sådan her ud:
charset=iso-8859-1">

Når du har den. validerer du igen og retter alle de andre fejl fra en
ende af. Du bør teste efter hver rettelse da en fejl ofte medfører en
eller flere andre fejl.

Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 02-12-04 20:32

Okay man lære noget nyt hver dag.
Jeg fandt ud af hvordan jeg skulle kunne validere den. Hvis jeg prøver
at validere den i Mozilla er der 13 fejl, men hvis jeg prøver i IE
kommer der en gul note op der siger at den ikke kan valideres. Det er
samme fil jeg prøver at validere

Fra : from south

Dato : 02-12-04 21:12

Hej Simon.
> [...]
> at validere den i Mozilla er der 13 fejl, men hvis jeg prøver i IE
> kommer der en gul note op der siger at den ikke kan valideres. Det er

Du validerer hos w3 her
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.snl.dk%2F ret de
ting, Jens Peter Karlsen har sagt det, det er din doc-type som starter
problemet. Mvh knud

Fra : Simon Normann Laurit~

Dato : 02-12-04 20:42

Hvilket tag kan jeg tilføje <li> I?