Bullet list bliver rodet i Explorer - hvor~
Fra : Zero

Dato : 01-12-04 14:50

Hej

Det her drejer sig om noget meget simpelt, nemlig en bulletlist som jeg
lægger ind vha. en editor.
Både i mine editorer (GoLive og PageMill) og min gamle Netscape ser det
fint ud, men i Explorer ser det ud som um de er "smidt ind men en
møjgreb" - eller de sejler ihvertfald rundt nede under linien.

Det ligger her:
http://www.alu.dk/alunyt/alunyt01.html

Kan man gøre noget ved det???

På forhånd tak og med venlig hilsen
Carsten/Zero

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 01-12-04 15:09

Zero wrote:
> [...]
> fint ud, men i Explorer ser det ud som um de er "smidt ind men en
> møjgreb" - eller de sejler ihvertfald rundt nede under linien.

Det ser fint ud både i Firefox og IE hos mig. Der er dog normalt forskel
på den måde IE og andre browsere behandler lister mht. margin og padding
og du vil med fordel kunne angive disse egenskaber for både ul- og
li-tagget i et (eksternt) stylesheet.

Mvh Tommy

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-12-04 15:17

Zero wrote:
> [...]
> det fint ud, men i Explorer ser det ud som um de er "smidt ind men en
> møjgreb" - eller de sejler ihvertfald rundt nede under linien.

I min IE 6 på W2000 ser det da fint ud. Men du skulle overveje at få din
kode opgraderet fra html 3.2 (ikke defineret, men du bruger forældede
elementer) til noget mere nutidigt. Du mangler også DocTypeDefinition og
dine listeelementer er ikke afsluttede.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/elementer.asp?liststyle0.css
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Overvej også en validering af din kode:

http://www.hjemmesideskolen.dk/link.asp#kode

Fra : Zero

Dato : 02-12-04 10:59

Mange tak for svarene....

Jeg må indrømme, at der ikke er ret mange koder jeg lægger ind manuelt.
Mit webarbejde er nærmest kommet ind ad bagdøren, da jeg til dagligt
laver brochurer.

Kender nogen af jer nok til editorer til at vide, om jeg fx. vil kunne
opgradere koder og typedefinitioner vha. nyere programmer. (jeg har en
5-6 hjemmesider jeg vedligeholder - nogen af dem er lidt gamle, så det
kan jo være, de skal have en overhaling)

Jeg sidder til dagligt ved en mac, og det er måske kun macens esplorer,
der opfører sig sært - men min kollega påstod, at det også sejlede
hjemme på hans pc (jeg ved ikke hvilken Windows/explorer han bruger).
Sidenhen har jeg checket det på en ny XP, og der er det da også fint nok.

Hej igen og på forhånd tak endnu engang.
Zero/Carsten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-04 14:40

Zero wrote:
> Mange tak for svarene....
>
> Jeg må indrømme, at der ikke er ret mange koder jeg lægger ind
> manuelt.

Overlader man helt ukritisk den slags til et program, må man tage det,
programmet kan levere.

> Kender nogen af jer nok til editorer til at vide, om jeg fx. vil kunne
> opgradere koder og typedefinitioner vha. nyere programmer.

Personligt håndkoder jeg alting. Det giver mig 100% kontrol med, hvordan
koderne bliver. Enhver teksteditor kan i princippet bruges til formålet.

Jeg kender intet til programudbudet til Mac. ;(

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk