CSS i Firefox 1.0 og Internet Explorer 6.0
Fra : Brian Hansen

Dato : 29-11-04 18:12

Hej Alle.

Jeg mente det var tid til at udskifte tabellerne med CSS i
forbindelse med layout.

Jeg sad og arbejdede på en xhtml fil som er skrevet i strict og
som valideres, dens tilhørende CSS valideres også - begge uden
fejl.

Jeg brugte Firefox som udgangspunkt og alt endte op med at se
identisk ud med den gamle side, hvor layout var lavet i tabeller.

Jeg startede Internet Explorer 6.0 for at se resultatet og til
min store skuffelse så det ikke alene forkert ud, men når man
føre musen henover en "hover" funktion på et link så fryser
browseren og lukker ned.

"IEXPLORE.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager
udlejligheden."

Som sagt så valideres min xhtml og CSS perfekt. Er det ikke
meningen - efterhånden - at resultatet burde være ens i begge
browsere?

Mvh. Brian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-04 18:28

Brian Hansen skrev:

>Som sagt så valideres min xhtml og CSS perfekt. Er det ikke
>meningen - efterhånden - at resultatet burde være ens i begge
>browsere?

Kom med et link til siden, ellers er det umuligt at svare på.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-04 18:29

Brian Hansen <bluechild@sol.dk> skrev:

> Jeg startede Internet Explorer 6.0 ....
> ... på et link så fryser browseren og lukker ned.

Giv lige et link til siden, så vi andre også kan få vores IE
til at lukke ned - og finde ud af hvorfor.

--
Allan Vebel
Hjælp os til nye aktuelle artikler og faq-svar - skriv til

Fra : Brian Hansen

Dato : 29-11-04 20:40

Brian Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Som sagt så valideres min xhtml og CSS perfekt. Er det ikke
> meningen - efterhånden - at resultatet burde være ens i begge

Never mind! Sorry, men det er åbenbart ikke helt ligemeget, hvordan
man placerer <div></div> i Internet Explorer.

Jeg fik det til at virke og fik det sat op så det var ens i begge
browsere.

Jeg havde nogle:

Internet Explorer insiterede på en anden opstilling. Hvorfor den gik
ned, hver gang jeg kørte musen henover en af linksne er mig en gåde!

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-04 21:00

Brian Hansen <bluechild@sol.dk> skrev:

> Hvorfor den gik ned, hver gang jeg kørte musen
> henover en af linksne er mig en gåde!

Det var jo derfor du skulle give et link til siden - så havde
mange mulighed for at finde ud af hvad IE ikke kan lide.

Nu er det kun dig der ved det - eller slet intet ved

Fra : from south

Dato : 29-11-04 21:00

Brian slukkede IE.
"Brian Hansen" <bluechild@sol.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
>
> Internet Explorer insiterede på en anden opstilling. Hvorfor den gik
> ned, hver gang jeg kørte musen henover en af linksne er mig en gåde!

Når IE går død skyldes det at du skriver <div id="1"> IE vil nemlig kun
have ren og god kode. Du skal bruge et bogstav -abcdef- osv. som start,
der efter må du godt bruge et tal.
Men tror nok der har været noget andet galt, men kom med et link. Mvh
Knud

Fra : Brian Hansen

Dato : 29-11-04 21:20

from south wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> der efter må du godt bruge et tal.
> Men tror nok der har været noget andet galt, men kom med et link. Mvh

Ovenstående var kun et eksempel, jeg havde brugt ren og god gode.
Men som nævnt er det ikke relevant mere.