Hjemmesider - Hvilken måde ? (frames/tabel~
Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-11-04 12:35

Hej Guru'er...
Nu har jeg gennem lang tid lavet alle mine sider med frames, da det
var det jeg lærte i tidernes morgen.
Men efterhånden kan jeg jo se at der er kommet mange andre måder at
bygge siderne op på.
Jeg har prøvet at lege lidt med tabels og set at nogen bruger div.

Nu er det så jeg lige vil lufte tanken blandt nogen der har lidt mere
erfaring end mig.

Hvis jeg nu skal til at sætte mig ind i en ny måde at lave sider på,
hvad skal jeg så vælge at koncentrere mig om.
Jeg vil jo gerne være lidt "fremtidssikret" hvis man kan sige det på
den måde.

Jeg har god html kendskab og middel PHP erfaring.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : jopa

Dato : 29-11-04 13:01

Jesper Andersen skriblede bla følgende:
> Jeg vil jo gerne være lidt "fremtidssikret" hvis man kan sige det på
> den måde.

Hej Jesper
Hvis jeg var dig ville jeg bruge CSS til Layout/positionering af elementer
osv med <div>
XHTML til indhold/tekst.

Prøv at følge www.html.dk s tutorials vedr CSS bla
Ligeledes www.hjemmesideskolen.dk

--

..............Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 29-11-04 13:25

Jesper Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> hvad skal jeg så vælge at koncentrere mig om.
> Jeg vil jo gerne være lidt "fremtidssikret" hvis man kan sige det på

Svaret er CSS

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 29-11-04 14:51

> [...]
> den måde.
>
> Jeg har god html kendskab og middel PHP erfaring.

Du skal skifte dine frames ud med CSS og dit html ud med XHTML.

--
Simon Moore Højer
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : Koeffe

Dato : 30-11-04 11:57

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal skifte dine frames ud med CSS og dit html ud med XHTML.

Hvordan?

Jeg ar tit hørt at man skal undgå frames og iframe, men hvis ikke jeg kan
bruge af nogen af disse to metoder ved jeg ikke hvordan jeg skal skifte
indholdssiderne ud?

Man kan ikke kaste html sider ind i en div eller en tabel vel?

--
Koeffe

Fra : Troels Jensen

Dato : 30-11-04 13:12

Koeffe wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg ar tit hørt at man skal undgå frames og iframe, men hvis ikke jeg kan
> bruge af nogen af disse to metoder ved jeg ikke hvordan jeg skal skifte
> indholdssiderne ud?

SSI (Server Side Includes) er løsningen på dit problem:

<http://www.html.dk/tutorials/ssi>

--
/Troels Jensen

Jeg søger bolig i Kbh. pr. 1. februar.
Kontakt mig på www.troelsweb.dk/da/kontakt.asp

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-04 15:35

Koeffe wrote:

> [...]
> skifte indholdssiderne ud?
>
> Man kan ikke kaste html sider ind i en div eller en tabel vel?

Som Troels siger: SSI

Og man skifter ikke sideindhold ud på en side. Man inkluderer den samme
menu - og evt. topbar og footer - på alle filer. Det kan du læse mere om
her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#ssi

Erik Ginnerskov