tabulator
Fra : Thomas Hygum

Dato : 28-11-04 21:51

Hvis jeg skal lave en almindelig tekst på skærmen, men gerne vil lave
tabulator/indryk, hvilken kode har det så? Er det noget, man tilføjer

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 28-11-04 22:09

"Thomas Hygum" <hygum@tigerensrede.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg skal lave en almindelig tekst på skærmen, men gerne vil lave
> tabulator/indryk, hvilken kode har det så?

Du kan bruge blockquote:

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-11-04 22:25

Thomas Hygum skrev:

>Hvis jeg skal lave en almindelig tekst på skærmen, men gerne vil lave
>tabulator/indryk, hvilken kode har det så?

Det har ingen kode. Det findes ikke.

En løsning er at definere en klasse i CSS til teksten, f.eks.:

   .indryk { text-indent: 2em; }

Størrelsen kan også angives i %. Den kan faktisk også angives med
en fast pixelstørrelse, men det er ikke sikkert at det passer på
læserens system.

I HTML-koden kan du så skrive:

Blablablablablablablablabla

Bertel