Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
filmscanner igenigen
Fra : Pia

Dato : 18-05-01 07:50

mens jeg sidder her og venter på at få råd til min Nikon Coolscan, har jeg
lige et tåbeligt spørgsmål...

der er noget med, at de kun tager 4 stk strimler pga stabiliteten. Hva så
lige med alle mine gamle s/h negativer som jeg selv har fremkaldt, jeg er
ret sikker på, de er klippet op ´a 6... Ja, jeg kan sakse dem, men kan man
så også proppe stumper med 2 i? Det KUNNE jo være så uheldigt at jeg skulle
bruge en i hver ende!

Jeg har i mange år, efter at have solgt mørkekammeret, ønsket at kunne bruge
nogen af mine gamle billeder og har planlagt den helt store digitalisering!

:Pia

Fra : Rune Baess

Dato : 18-05-01 10:57

"Pia" <cantering@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> ret sikker på, de er klippet op ´a 6... Ja, jeg kan sakse dem, men kan man
> så også proppe stumper med 2 i? Det KUNNE jo være så uheldigt at jeg

De tager strimler med op til 6 frames som standart, (fra LS30/2000 og frem),
men til LS4000 kan man få et agregat der gør at man kan køre hele ruller ...

Men er uheldet ude, følger der en stripmounter med, så du kan scanne fx. en
enkelt frame ad gangen.

Rune

Fra : Kell Christensen

Dato : 18-05-01 11:03

> [...]

> så også proppe stumper med 2 i? Det KUNNE jo være så uheldigt at jeg skulle

Hej Pia
Jeg har en Nikon 1000 (Super-God) den har en strip-holder FH-2.
Den tager strips med 6 frames. Det er med en forskydelig indsats så 2 er
synlige af gangen. Filmene skal gerne være plane, ellers er den træls -
som de siger derovre.

Hilsen Kell