Exchange 2003 bag PIX Firewall
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 02-12-04 13:53

Ifølge microsoft (
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q320027&gssnb=1)
kan det give problemer at have "Fixup protocol SMTP 25" slået til på pixen
når man har en MS Exchange bagved??

Er der nogle der har erfaring med det? (jeg kører 6.3 på firewallen)

Hvad med sikkerheden hvis man slår den fra?

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Martin Damberg

Dato : 02-12-04 15:42

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@notmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der har erfaring med det? (jeg kører 6.3 på firewallen)
>
> Hvad med sikkerheden hvis man slår den fra?

ja, PIX understøtter ikke udvidet smtp såsom ms exc.
Sikkerheden, ja .. at pixen ikke gøre fixup dvs. den kontroller ikke de smtp
kommandoer der måtte komme ind til mailserveren.

Martin Damberg

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 02-12-04 16:00

> ja, PIX understøtter ikke udvidet smtp såsom ms exc.
> Sikkerheden, ja .. at pixen ikke gøre fixup dvs. den kontroller ikke de
> smtp
> kommandoer der måtte komme ind til mailserveren.

ok, men bliver man væsentlig mere sårbar af at de smtp-kommandoer ikke
kontrolleres?

Severen kører ligenu med fixup på Pix'en, og den kan da godt nok modtage
mails. Men jeg kan selvfølgelig ikke vide om der er nogle der mislykkes af
forskellige årsager?

Er den generelle konklusion at man ikke skal køre med fixup på pixen med ms
Exchange bagved?

mvh
Niels Henrik

Fra : Martin Damberg

Dato : 03-12-04 09:19

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@notmail.dk> skrev i en meddelelse

"klip"

> [...]
> forskellige årsager?
>
> Er den generelle konklusion at man ikke skal køre med fixup på pixen med

pixen kontroller ikke mailkommandoerne når du ikke køre med fixup, det er
det eneste
men hvis du stoler på din mailserver så burde det også være okey.

Hvis du ønsker at gøre brug af udvidet smtp kommandoer, så understøtter
pixen's fixup ikke dette
og ja, det er generel konklusion.

mvh

Martin Damberg