style.css
Fra : Esben Viborg

Dato : 18-05-01 07:30

Jeg vil gerne vide hvordan man i html'en, giver hver en celle i
en tabel, en id sådan at man i sin style.css, kan designe hver
celle for sig selv.
På forhånd tak Esben L. Viborg

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-05-01 11:42

"Esben Viborg" <esbenlv@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vil gerne vide hvordan man i html'en, giver hver en celle i
> en tabel, en id sådan at man i sin style.css, kan designe hver
> celle for sig selv.
Skal flere celler se ens ud, eller skal kun én celle have et givet udseende?

Hvis du skal have flere ens celler bruger du klasser:
<STYLE>
..mincelle
{
// whatever
}
</STYLE>

ellers id'er som du skriver:
<STYLE>
#celle1
{
// whatever
}
#celle2
{
// whatever
}

</STYLE>

mvh
Martin Petersen

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 18-05-01 12:06

Esben Viborg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne vide hvordan man i html'en, giver hver
> en celle i en tabel, en id sådan at man i sin style.css,
> kan designe hver celle for sig selv.

Sådan gør du en HTML koden:

Og den tilhørende CSS:

#celle1 {background:red;}