Hundehvalp arghhhhh avvvv
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-12-04 20:25

Hejsa.

Ville lige høre jer ang. en lille hvalp på 14 uger som bider ufatteligt
meget.
Har hørt vores dyrlæge til råds, som siger man skal sige NEJ! og ignorere
den.
Det har vi så gjort men så begynder den at bide os i knæene og fødderne.
Hvad kan vi gøre ved det?

Mvh.
Mikkel

Fra : Karina

Dato : 01-12-04 21:04

> Hvad kan vi gøre ved det?

Hej Mikkel

Prøv at gennem væd et bide reb og frys det så i fryseren til det er stiv
frossen. Giv det til hvalpen. Det får kløen i tænderne til at holde op,
fordi det køler gummerne.

Det råd fik vi da vi fik hvalp nr to, men hun bider ikke, så vi har ikke
prøvet, men det er da et forsøg værd.

Mange hilsner

Karina

Fra : A:H

Dato : 01-12-04 21:27

"Mikkel Christensen" <muskxxx@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den.
> Det har vi så gjort men så begynder den at bide os i knæene og fødderne.

Hej Mikkel
Hvad er det for en hund?
Førhen har jeg haft schæfer det er en hyrde hund, de går efter ankler og
bagdel.
Jeg har nu en Golden retriever, som jo er en hund der kommer med ting!
Hun har ALDRIG "bidt" i hænder ben eller ankler.
Men jeg kan trøste dig med at det går over igen )
Annette
http://www.bonnet-it.dk/annsholm/golden_retriever.htm

Fra : fam. Ager

Dato : 01-12-04 21:27

> [...]
> den.
> Det har vi så gjort men så begynder den at bide os i knæene og fødderne.

--------------------------

Hej!

det kan være noget så belastende!!!
prøv at have en gammel sok eller lignende ved hånden, og få hvalpen til at
flå i den i stedet for... ros den når den mishandler sokken, og NEJ når den
mishandler jer.
mvh. marie

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-12-04 21:35

Hejsa og tak for rådene!

Det er en blanding mellem en Labrador og en Dansk spids.

Fra : Anette

Dato : 01-12-04 22:56

Mikkel Christensen <muskxxx@mail.dk> wrote:
> Har hørt vores dyrlæge til råds, som siger man skal sige NEJ! og
> ignorere den.
> Det har vi så gjort men så begynder den at bide os i knæene og
> fødderne. Hvad kan vi gøre ved det?

Vores 6måneder gamle hvalp (hyrdehund) gør det samme. Vi siger NEJ og går
væk fra hende med ryggen til hende. Fortsætter hun, så igen NEJ og væk fra
hende. Det kan vi gentage nogle gange - og derefter kan vi fange hendes
opmærksomhed med noget andet f.eks legetøj eller vi går over til at øve
"sit", "dæk", "pote" eller what ever vi har gang i af træning. Vores tøs
bider mest i leg eller når hun har brug for opmærksomhed.
Vi har kun haft hende en måneds tid , men hun er begyndt at fatte at "legen"
stopper når hun bider.
Hvor hun før kunne hoppe op og bide i os ærmerne så hun nærmest kun hang i
tænderne, er det kun markeringer nu, der stopper - næsten- hver gang der
bliver sagt NEJ.
Det tager en bunke tid og man bliver dødtræt af det bideri - men
tålmodighed, gentagelser i en lang uendelighed og masser af ros for den
rigtige opførsel hjælper.
Ikke mindst skal hvalpen vide hvem der bestemmer og beskytter den, inden den
overtager et lederskab den ikke kan magte.

/ Anette

/ Anette

Fra : Claudio Adam

Dato : 02-12-04 05:40

Mikkel Christensen <muskxxx@mail.dk> skrev:
> [...]

Med al respekt: Måske skulle du overveje om det at have hund er
noget for dig?

med venlig hilsen, Adam

--
mvh. Adam
www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : LL

Dato : 02-12-04 10:53

> Med al respekt: Måske skulle du overveje om det at have hund er
> noget for dig?

Hvorfor skal han dog det? Må man som hundeejer, ikke spørge andre hundejere
til råds på dk.fritid.dyr.hund, eller hvor mener du probelemet ligger???

Fra : Claudio Adam

Dato : 02-12-04 11:16

LL <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev:

>Hvorfor skal han dog det? Må man som
>hundeejer, ikke spørge andre hundejere
>til råds på dk.fritid.dyr.hund, eller
>hvor mener du probelemet ligger???

Jamen kære M/K?:

Jeg svarer joh netop, kort sagt giver mit bud, håber det er i
orden?

Vedrørende problem? der er ikke noget noget problem:

Sådan er det at have hvalp/hund, det kræver tid, motivation, ikke
mindst overfor og med hvalpen, jah og det lige til den skal videre.

med venlig hilsen, Adam

Fra : LL

Dato : 02-12-04 12:20

> Jamen kære M/K?:

> Jeg svarer joh netop, kort sagt giver mit bud, håber det er i
> orden?

Det vil sige at dit svar til Mikkel er; at han skal tænke over, om han vil
have hund? Det hjælper nok ikke alverden på hvalpens bideri. Alle hvalpe
bider/gnaver, hvis ikke i ben og fødder, så i legetøj eller dørkarme etc.

At sidde og overveje, hvorvidt man kan klare at have hund eller ej løser jo
(uden h) ingen problemer her og nu. Hvis Mikkel er 1. gangs hundeejer, er
det da ikke så mærkelig, at han søger råd om sådan en ting. Jeg er da ret
sikker på, at Mikkel har overvejet, om han skal have hund, inden han
anskaffede sig en - det må man da gå ud fra, at alle hundejere har.
At det så giver nogle overraskelser undervejs, er da heller ikke mærkeligt.
Det er jo ikke alt, man kan læse sig til, og så er det da heldigt at man kan
få nogle "gode" råd her i dk.fritd.dyr.hund.

> Vedrørende problem? der er ikke noget noget problem:

Det vil jeg nu nok mene at der er - for selv om det næsten ikke kan undgåes,
at en hvalp vil bide, vil jeg da mene at det er et problem, så længe den
bider i ben og fødder og som du kan se, indeholder tråden flere råd og
forslag til Mikkel og hans hund. Flere af dem går ud på, at få hvalpen til
at bide i sit legetøj i stedet - og se, så vil der ikke længere være et
problem.

> Sådan er det at have hvalp/hund, det kræver tid, motivation, ikke
> mindst overfor og med hvalpen, jah og det lige til den skal videre.

Uanset hvor meget tid og motivation du ligger i, at have en hvalp, kan det
ikke afhjælpe bideproblemet 100% - hvalpen skal lære, hvad den må bide i og
hvad den ikke må bide i.

Hvor skal den forøvrigt hen når den skal videre???

> mvh. Adam
> www.sitecenter.dk/dannebrog

Jeg tillod mig lige at rette URL'en så den rent faktisk virker...

Lenn Lauridsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 02-12-04 15:38

> [...]
>ligger i, at have en hvalp, kan det
>ikke afhjælpe bideproblemet 100% -
>hvalpen skal lære, hvad den må bide i og

Jah det er rigtigt det er ikke noget problem at en hunde hvalp
bider, dens biser klør og så er det det.

Læg ligeledes mærke til at der er andre svar på vedkommendes
indlæg/spørgsmål.

Så alt i alt, er det i det hele taget vel ikke forgæves?

Hvorfor lader du i øvrigt ikke vedkommende selv svare, på mit svar
på indlægget.
Hvis det da er et direkte svar han eller hun vil?

Fra : LL

Dato : 02-12-04 15:50

> Jah det er rigtigt det er ikke noget problem at en hunde hvalp
> bider, dens biser klør og så er det det.

Det er jo ikke det at den bider der er problemet vel? Det er at den bider
ejeren...

> Læg ligeledes mærke til at der er andre svar på vedkommendes
> indlæg/spørgsmål.
>
> Så alt i alt, er det i det hele taget vel ikke forgæves?

Det har jeg da heller ikke sagt, har jeg?

> Hvorfor lader du i øvrigt ikke vedkommende selv svare, på mit svar
> på indlægget.
> Hvis det da er et direkte svar han eller hun vil?

Mikkel skal da også bare svare alt det han vil - jeg kommenterede bare dit
"svar" da jeg syntes det slet ikke passede ind i sammenhængen...

> mvh. Adam
> www.sitecenter.dk/dannebrog

Haha - sådan...

Fra : Verner

Dato : 02-12-04 23:15

On 02 Dec 2004 14:38:29 GMT, Claudio Adam <kraka@PKN56c.dk> (slet
PKN56) wrote:

>Hvorfor lader du i øvrigt ikke vedkommende selv svare, på mit svar
>på indlægget.

Svar - hvilket svar ??

Verner

Fra : Claudio Adam

Dato : 03-12-04 06:57

Verner <Verner@post.dk> skrev:

>Svar - hvilket svar ??
>
>Verner

Og svaret er:

Hvis det er forvrøvlet og åbenbart for indviklet for nogle:
At oplyse om at det er et arbejde at have hund helt på linie med et
hvilket som helst andet arbejde, ikke mindst som hvalp.
Ergo en livstil hvor man giver afkald på det som nogle vil kalde et
almindeligt familieliv kan vel kun være et plus, måske
og især for vordende hundeejere som givet følger med i hvad der sker
på denne side, ( dk.fritid.dyr.hund, håber du finder
siden? L.L. ).
Dette er fra min side tidligere nævnt i andre indlæg om dyr. At det så
for nogle er provokerende og for andre,
- for indviklet? jamen det er sgu da bare ægte julehygge, ikke sandt?

Fra : LL

Dato : 03-12-04 08:52

Efter at jeg har læst indlæg fra dig, i andre grupper kan jeg se, at du er
100% underlig og kun vil skabe konflikter. - Din hjemmeside beviser også at
der er noget helt galt. Den er jo fuldt af en syg mands værker, med 1000 vis
af stavefejl (min menig omkring dette er nok ligegyldig for dig, men jeg
mener ikke man skal offentliggøre noget som ikke er rettet 100% igennem. Når
du vælger at ligge dine syge tanker på det offentlige net, skulle du så ikke
se at få det rettet igennem?).

Så jeg vælger at se bort fra dine besvarelser til brugere af nyhedsgrupper,
de kan jo alligevel ikke bruges kontruktivt...

L. L.

Fra : Claudio Adam

Dato : 03-12-04 10:36

> [...]
>er nok ligegyldig for dig, men jeg
>mener ikke man skal offentliggøre
>noget som ikke er rettet 100% igennem. Når

De kan ikke bruges til noget konstruktivt?
glimrende argumentaion.

Tjah det er jo ikke ligefrem hjernen der tynger din ryg?
- men nok om det
nettet er ikke for sarte sjæle, ( heller ikke navnløse )

Fra : Pwh

Dato : 03-12-04 13:20

Claudio Adam (slet W7E7Q) wrote:
> nettet er ikke for sarte sjæle, ( heller ikke navnløse )

Eller for folk som på deres hjemmeside anbefaler at man
læser Mein Kampf som nytårsfortsæt.

/Jens

Fra : LL

Dato : 03-12-04 17:30

> Tjah det er jo ikke ligefrem hjernen der tynger din ryg?

Det er nok heller ikke din intelligens, du lever højt på. Har jeg ret?

Ud fra dine indlæg i denne og andre nyhedsgrupper, kan se at du generelt
ikke svarer særlig konstruktivt, på andre brugeres spørgsmål, men derimod
forsøger at starte en diskussion, næsten hver gang.

Det mener jeg klart er et tegn på, at du må kede dig helt utrolig meget - og
hvilket mennesker keder sig? Det er i hvert fald ikke de kloge mennesker!

Tag et hurtigt kig på din egen hjemmeside? Hverken indhold eller design
viser tydelige tegn på, hverken journalistiske eller
design-/implementeringsmæssige evner.

Den bryder, stort set, med alle de designmæssige krav, der i dag stilles for
digitale medier. Desuden er indholdet fuld af stavefejl og manglende
kommaer(hvilket dine indlæg, i denne debat, i høj grad også har været præget
af). Så lad være med at snakke om intelligens, min lille ven, det kan ikke
pisse mig af, at du mener at du er hævet over alle andre - jeg kommenterer
det med glæde, også for at forvare mig selv.

> - men nok om det
> nettet er ikke for sarte sjæle, ( heller ikke navnløse )

Idet jeg er uddannet til, at udvikle Internettet, mener jeg sagtens at jeg
kan færdes trygt og sikkert på Internettet. Jeg kan endda finde ud af, at
videregive en URL korrekt (www.sitecenter.dk/ dannebrog virker altså ikke -
og jeg kan se at du igennem længere tid har brugt den i din signatur - men
mellemrum og URL'er passer bare ikke sammen).

LL

Fra : Claudio Adam

Dato : 03-12-04 19:00

> [...]
>og jeg kan se at du igennem længere
>tid har brugt den i din signatur - men
>mellemrum og URL'er passer bare ikke sammen).

Nej, jeg lærer så længe det er muligt!
når alt kommer til alt drejer det sig om at for dennes tråds
vedkommende, er det hunde og ikke mindst hvalpe og deres ve og vel
der er alfa og omega, kort sagt 2 skridt frem og måske et tilbage?
Adam

Fra : Pwh

Dato : 03-12-04 10:06

Claudio Adam (slet FWRTO) wrote:
> - for indviklet? jamen det er sgu da bare ægte julehygge, ikke sandt?

Manden er jo bindegal

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 02-12-04 17:03

LL wrote:

> Hvorfor skal han dog det? Må man som hundeejer, ikke spørge andre
> hundejere til råds på dk.fritid.dyr.hund, eller hvor mener du
> probelemet ligger???

Tag dig ikke af Claudio's indlæg, det er hans stil at fortælle folk at de
ikke bør have hund bare fordi de stiller et helt normalt spørgsmål.

/Jens

Fra : LL

Dato : 02-12-04 17:07

> Tag dig ikke af Claudio's indlæg, det er hans stil at fortælle folk at de
> ikke bør have hund bare fordi de stiller et helt normalt spørgsmål.
>
> /Jens

ok, tak for oplysningen
Efter lidt søgen på google kunne jeg se, at det ikke kun er i denne gruppe
at han vrøvler..

Fra : Pwh

Dato : 02-12-04 19:14

LL wrote:

> ok, tak for oplysningen

Det var bare inden du blev lokket i hans fælde

> Efter lidt søgen på google kunne jeg se, at det ikke kun er i denne
> gruppe at han vrøvler..

Ha, det skulle ikke undre mig, jeg har kun haft "fornøjelsen" af hans besynderlige
indlæg i denne gruppe

/Jens

Fra : Jimmy

Dato : 02-12-04 18:31

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Tag dig ikke af Claudio's indlæg, det er hans stil at fortælle folk at de
> ikke bør have hund bare fordi de stiller et helt normalt spørgsmål.

Ahh det er ham. Jeg kunne heller ikke forstå, hvorfor indlæggene ikke kom
frem, men det har jeg set mange gange før med hans indlæg.
Jeg tror Sunsite har blokket ham og nægter at modtage indlæg fra ham.

Mvh
Jimmy

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 02-12-04 17:59

Hejsa.

Når din hundehvalp bider, sig som andre hvalpe, et højt skrig. Trap hårheden
af bidet langsomt ned. I dag må han bide så hårdt,inden du skriger, i morgen
lidt mindre inden du skriger og så fremdeles indtil det er ophørt. Man ser
aldrig , hvalpe kullet, have hul i sig. De gør sådan og de andre slipper.
Har givet rådet på mine hvalpehold med stor succes.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-12-04 22:30

Hejsa igen.

Har prøvet et par råd og det hjalp en lille smule ved godt rom ikke blev
bygget på en dag og prøver satdig :D
Men er det normalt den ikke gider sit legetøj og hellere vil bide os
hvorefter den får et anfald og suser rundt i hele huset og gør meget længe?

Det er mest om aftenen og vi går ture mindst 4 gange om dagen + den er ude i
haven med mig men kan det være den keder sig?

Mikkel

Fra : Anette

Dato : 02-12-04 22:46

Mikkel Christensen <muskxxx@mail.dk> wrote:
> Det er mest om aftenen og vi går ture mindst 4 gange om dagen + den
> er ude i haven med mig men kan det være den keder sig?

Måske - hvis I bare er "kedelige" og bare ser tv om aftenen, kan det da være
at hunden synes der skal være ldit liv i kludene
Vores hvalps krudtugle-ture om aftenen, forsøge vi pt at løse med
"hjernearbejde" - altså få hende til at feks få tørfoder ud af en ½ l
plastflaske eller vende plasticbøtter med små bidder foder under. Det giver
de fleste gange lidt ro på og hun er rolig bagefter.
Måske er jeres for lille endnu til den type "tænke"udfordringer, men hvis
jeres har det som vores, vil mere motion vil bare give den mere krudt i bag
i.

/ Anette

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-12-04 23:24

Ok mange tak endnu engang hehe :)
Grunden til jeg ikke har svaret på ham dersens svar er fordi jeg ikke kan se
han har skrevet noget, men det er sikkert osse godt nok lyder det til :P

Mange tak.
Mikkel

Fra : fam. Ager

Dato : 03-12-04 17:47

> [...]
> se han har skrevet noget, men det er sikkert osse godt nok lyder det til

Ja, jeg fattede heller ingen ting!, kan heller ikke se nogle indlæg fra
denne åbenbart "spændene" person...

og angående hvalpen og hans aften trip, kunne jeg ikke lade være med at
grine, min cairn terrier var nøjagtig sådan da han var hvalp! han nærmest
fløj rundt på væggene og loftet, totalt uopnåelig, det aftog dog med
alderen, men jeg har aldrig oplevet noget lignende! men den med
hjernegymnastikken, er altså et godt råd mod sådanne energibomber!

mvh. marie