Opsætning af Cisco router til ekstern adga~
Fra : TS

Dato : 01-12-04 19:42

Hej

Jeg er ved at eksperimentere med at opsætte en af mine computere til at køre
RemotelyAnywhere. Det kører fint inden for min netværk og jeg kan uden
problemer fjernstyre alle computere. Næste skridt er så at kunne gøre det
fra internettet af.

Jeg har en Cisco 677 ADSL router og en D-Link 624 AP.

Jeg har konfigureret D-link'en sådan at der under Virtual Server er angivet
en intern IP-adresse på den PC, der skal fungere som ekstern server.
Ligeledes har jeg valgt port 2000 til private og 5200 til public... efter
anbefaling fra manualen til RemotelyAnywhere.

Hvis ovenstående er korrekt så mangler jeg "blot" at konfigurer en Cisco'en.
Jeg har kigget i - den ikke specielt gæstfrie - manual og er meget nervøs
for at gøre noget forkert, der ikke lige kan rettes igen.

Jeg vil gerne have den opsat sådan, at jeg i en ekstern browser skriver min
IP og portnr., hvorefter jeg via Cisco'en og D-link'en kan tilgå en af
computerne på netværket. Hvordan skal jeg programmere Cisco routeren?

TS

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 01-12-04 20:46

TS wrote:
> [...]
> IP og portnr., hvorefter jeg via Cisco'en og D-link'en kan tilgå en af
> computerne på netværket. Hvordan skal jeg programmere Cisco routeren?

Telnet til Cisco banditten og tilføj:

set nat entry add <IP adresse på RA maskine> 5200 <Offentlig IP adressse
på routerens yderside> 5200 tcp

mener også man kan nøjes med syntaxen:

set nat entry add <IP adresse på RA maskine> 5200 tcp

/Rubeck

Fra : TS

Dato : 01-12-04 21:37

"Kim Rubeck Jensen" <rubz_@_SPM-Rubeck_.dk> wrote in message

> [...]
> på routerens yderside> 5200 tcp
>
> mener også man kan nøjes med syntaxen:
>
> set nat entry add <IP adresse på RA maskine> 5200 tcp

Tak for et hurtigt svar.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal add ip-adressen på min "D-Link AP" eller "RA
maskinen".

Hvis jeg benytter den syntax du anbefaler - skal jeg så ikke røre ved noget
i D-Link'en?

TS