I, Robot dvd ?
Fra : Stærk Tobak

Dato : 01-12-04 14:19

Når jeg afspiller I, Robot på een af mine dvd drev i computeren har jeg lyd men
sort skærm.

Andre der har det samme ?

Vend evt, tilbage når i har købt dvd.en.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Stærk Tobak

Dato : 01-12-04 15:37

On Wed, 01 Dec 2004 14:18:33 +0100, Stærk Tobak <no_spam@postkasse.org> wrote in
dk.kultur.film:

>Når jeg afspiller I, Robot på een af mine dvd drev i computeren har jeg lyd men
>sort skærm.
>
>Andre der har det samme ?
>
>Vend evt, tilbage når i har købt dvd.en.

Ok, problemet er at det er en dvd-r9 dvd eller en dual layer single side dvd.

Fra : Stærk Tobak

Dato : 01-12-04 23:09

On Wed, 01 Dec 2004 15:37:02 +0100, Stærk Tobak <no_spam@postkasse.org> wrote in
dk.kultur.film:

>On Wed, 01 Dec 2004 14:18:33 +0100, Stærk Tobak <no_spam@postkasse.org> wrote in
>dk.kultur.film:

>Ok, problemet er at det er en dvd-r9 dvd eller en dual layer single side dvd.

Nå, det kan jeg ikke sige bestemt for jeg har sort skærm (men lyd) på alle
dvdfilm jeg lægger i det ene eller andet dvd drev
Jeg bruger PowerDvd og win medie player og de har fungeret før, så hvor er der
mon ændret ? Det må være uden for de 2 programmers funktioner et sted dybt inde
i xp'en ?
For win medie player gælder der også sort skærm, men lyd, for mpeg filer, men
dem kan jeg så se i quick time player.

Fra : Jan

Dato : 01-12-04 23:28

Stærk Tobak wrote:
> [...]
> i xp'en ?
> For win medie player gælder der også sort skærm, men lyd, for mpeg filer, men

Har du opdateret dine drivere (DivX etc) for nylig?

MVH - Jan

Fra : Stærk Tobak

Dato : 02-12-04 13:02

On Wed, 01 Dec 2004 23:28:09 +0100, Jan <newsgroup@dorvil.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>Har du opdateret dine drivere (DivX etc) for nylig?

Næh, ikke mig bekendt. Alle den slags ting har været en del af programmerne så
vidt jeg ved. Og de har fungeret lige til nu. Jeg har ikke bevidst slået noget
fra der har med filmvisning at gøre.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-12-04 10:32

Stærk Tobak wrote:

> [...]
> For win medie player gælder der også sort skærm, men lyd, for mpeg
> filer, men dem kan jeg så se i quick time player.

Jeg tror, du får mere hjælp ovre i dk-edb-hierakiet. Det virker mest som et
teknisk problem.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Zeki

Dato : 02-12-04 15:47

"Stærk Tobak" <no_spam@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> Når jeg afspiller I, Robot på een af mine dvd drev i computeren har jeg
lyd men
> sort skærm.

Lyder meget som et overlay problem. Svaret finder du nok ved at højreklikke
på skrivebordet, vælge egenskaber/indstillinger, hvorefter du roder lidt
rundt med indstillingerne på dit grafikkort.

Mvh Zeki

Fra : Stærk Tobak

Dato : 02-12-04 18:00

On Thu, 2 Dec 2004 15:47:24 +0100, "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in
dk.kultur.film:

> [...]
>på skrivebordet, vælge egenskaber/indstillinger, hvorefter du roder lidt
>rundt med indstillingerne på dit grafikkort.

Ja, der var den. Huskede lige på at jeg havde ændret skærmens
opdateringshastighed til 85 Hz siden den sidste filmvisning
Nu er den 75 Hz og de 2 programmer viser nu billeder sammen med lyden.