Ang. Linksys Wireless-G Broadband Router W~
Fra : Dan

Dato : 01-12-04 05:02

Hejsa!

Jeg ar lige fået mig en Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G!
Virker til at være en meget fed Router!
MEN!
Nå jeg slukker min computer, så slukket jeg og også for min router!
Men nå den har været slukket i ca.12timer, så kan jeg ikke logge på nettet
igen, nå jeg starte!
Jeg har fast IP osv. Den har ikke tabt de info.Som jeg har skrevet ind i
den!
Er der nogen der har været ude for det samme?

Mvh
Dan

Fra : Søren

Dato : 01-12-04 10:46

"Dan" <123@123Detpasserikke.com> wrote in message

> [...]
> den!
> Er der nogen der har været ude for det samme?

Tror evt. at routeren skal bruge længere tid på at konfigurerer sig end
computeren skal bruge på at starte på.
Resultatet vil være at computeren ikke får tildelt IP og DNS servere fra
routerens DHCP server del, da routeren stadigvæk er igang med at "boote".

En løsning (hvis ovenstående vitterligt er problemet), er at starte routeren
1 minuts tid før end du starter computeren.
Eller lave en *.bat fil som du lægger på skrivebordet (går nu ud fra at du
kører windows), med følgende tekst i
"ipconfig /renew" (uden "" selvfølgelig). Den kan du så køre for at få
tildelt dine netværksindstillinger fra routeren.

--
Søren

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 04-12-04 08:45

> [...]

> i den!
> Er der nogen der har været ude for det samme?

Nej, det har jeg ikke. Men du kan kigge ind under "Administration" og se
hvad der står om hhv. Local-network og Internet - se efter knappen
"status".

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail