Min ene kat terrorisere
Fra : Anne Granvig

Dato : 01-12-04 00:06

Hej Alle,

Jeg har to katte, en på 1½ (kastrat) og en på ½ (hunkat) - den lille er
simpelthen så meget ude efter den store. Hun bider ham rigtigt ikke bare
vi-leger-napperi og overfalder i tide og utide - dette gør at den store
praktisk talt ikke kan få fred på noget tidspunkt og er slet ikke sig
selv.

Jeg synes ikke rigtig, jeg kan være bekendt at lukke den lille ude i
bryggerset, så den store kan få lov til at slappe af...

Samtidigt bider, kradser og smadre den lille alt... potteplanter, glas,
kopper og you name it...

Jeg har seriøst overvejet at komme af med den lille, da den bare er lidt
for stor en mundfuld for både den store og os...

Hvad i alverden skal vi gøre? Det er dybt frustrende....

Med venlig hilsen
Anne Granvig
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Nielsen

Dato : 01-12-04 08:50

hmm det ville ikke være så godt at opgive for det ville da være synd og tro
mig den store skal nok selv sige fra når den har fået nok
ja det er ikke særlig sjovt når den lille ødelægger alt hvad den kommer i
nærheden af men i kan prøve at gøre som jeg gjore da jeg havde 2 i samme
alder og det har virket og det er når de nærmer sig noget den ikke må være i
nærheden af så tager i en vandforstøver og sprøjter på katten så stopper den
for det er ikke rart for den at blive våd på den måde og den tager ikke
skade af lidt vand og så er det jo ikke jer den forbinder med noget
ubehagligt det har virket ved mine katte og mine veninders katte de er
stadig oppe på narestreger men ikke i samme stil som før og en kat i den
alder skal jo være fræk men selvfølig er der da grændser for hvor fræk
hvad er det for en kat på ½ år i har og hvor gammel var hun da i fik hende

knus lene

Fra : Anne Granvig

Dato : 01-12-04 09:37

Hej Lene,

Vand har vi prøvet med, hvilket resultere i at hun begynder at slikke
sig og så fortsætter hvor hun slap. Hun er helt pjattet med vand, vildt
underligt...

Hun var 13 uger da vi fik hende...

Jeg lige kommet hjem fra dyrelægen med den store og han har fået
konstateret stress. Anede ikke at det var noget katte kunne få i det
omfang at de brækker sig og har diarré... Men nu ryger han på kur så
hans mave kan blive ok igen... Tror desværre bare, at det er den lille,
der er problemet til hans mave, da han aldrig har været skidt dårlig før
på den måde.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-12-04 13:54

On 2004-12-01 00:06:29 +0100, Anne Granvig <anneKATTE@BAKKEgranvig.dk> said:

> Jeg har to katte, en på 1½ (kastrat) og en på ½ (hunkat) - den lille er
> simpelthen så meget ude efter den store.

Er den lille neutraliseret? Hvis ikke, kunne det jo være at hun er ved
at være kønsmoden. En fertil kat vil ofte "bestemme over" en kastrat -
og det kan være den magtkamp der er igang?
Løsningen kunne så være at få lillemissen neutraliseret hurtigst
muligt, inden den store bliver alt for ked af det.
--
Knus fra Ann R

Fra : Anne Granvig

Dato : 01-12-04 16:20

Den lille er ikke neutraliseret, og det nok mest pga. at vi håbede på at
vi kunne få noget langhår ud af hende på et tidspunkt. Men det er selvf.
en mulighed...

Fra : Denise

Dato : 01-12-04 16:45

Anne Granvig wrote:
> Den lille er ikke neutraliseret, og det nok mest pga. at vi håbede på
> at vi kunne få noget langhår ud af hende på et tidspunkt. Men det er
> selvf. en mulighed...

Hej Anne
Jeg er helt enig med Ann, mth problemet og løsningen. Hunkatte kan være
nogle stride nogle og er de fertile er de endnu værre.

--
Hilsen Denise