Vildkatte skider i carporten
Fra : Peter Christensen

Dato : 30-11-04 21:29

Hej NG

Jeg ved godt det måske ikke er den bedste overskrift, men jeg ved ikke hvad
jeg skal ellers skal skrive.

Vi har en carport hvor vi har nogle vildkatte som går ind og skider på vores
fliser, hvilket resultere i at de bliver meget grimmer og at vi om morgen
kan risikere at starte med at træde i en kattelort af den tynde slags.

Er der nogen som kender til et middel der gør at de stopper med det?? Er der
noget man kan sprøjte eller vande med. Det skal siges vi har en sensor til
at sidde om tænder lys derude men det hjælper ikke noget...

Mvh
Peter

Fra : Denise

Dato : 30-11-04 22:10

Peter Christensen wrote:
> [...]
> Er der noget man kan sprøjte eller vande med. Det skal siges vi har
> en sensor til at sidde om tænder lys derude men det hjælper ikke

Hej Peter
Er du sikker på det er vildkatte. Jeg troede katte normalt skider hvor de
kan dække det af, men måske ukastererede katte markerer sig ? Men vi har af
og til det samme problem og jeg troede det var en kat, indtil jeg opdagede
at det var en ræv. Så er du sikker på det ikke er ræve, har du set katte
gøre det ? Anyway, den eneste ide jeg har er, at du køber noget
hjortetaksolie i Matas og spreder det lidt. Det lugter forfærdeligt og det
er lugten katte og ræve ikke kan lide. Husk at brug handsker.
Måske har andre ideer.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 23:10

"Peter Christensen" <nyhedsgrupper@palleskaervej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget man kan sprøjte eller vande med. Det skal siges vi har en sensor til
> at sidde om tænder lys derude men det hjælper ikke noget...

Kender ikke lige til noget vidundermiddel, som kan holde kattene væk.
Det eneste jeg lige kan komme på er, at sætte en (katte)bakke op i
carporten, godt fyldt med grus og så håbe på, at kattene vil benytte den.
Det koster lidt penge og lidt arbejde med at tømme bakken, men det er vel
også nemmere, end at skulle vaske fliser og jokke i kattelort.

Hvis kattene er ejerløse, kan i evt. kontakte et kattehjem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 30-11-04 23:40

<klip> Vi har en carport hvor vi har nogle vildkatte som går ind og skider
på vores fliser....
</klip>

For mig lyder det som pindsvine-eskrementer, kunne det ikke tænkes? For jeg
har selv balladen hver morgen, og jeg ved det er pindsvin, der kommer og
tømmer kattenes madskåle ude i min hønse-have...

Jeg tror næppe det er katte, der lægger visitkort, de vil helst grave
"skidtet" ned :o
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Peter Christensen

Dato : 15-12-04 16:57

Tak for de forskellige svar troede jeg havde fundet problemet men nu viser
det sig det er en syg vildkat så er der nogen som har et forslag til hvad
men kan stille op med sådan en.....

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 15-12-04 23:34

> Tak for de forskellige svar troede jeg havde fundet problemet men nu viser
> det sig det er en syg vildkat så er der nogen som har et forslag til hvad
> men kan stille op med sådan en.....

Ringer til Dyrenes Beskyttelse, der har en aftale med Falck om indfangning
af syge eller tilskadekomne dyr.

Venlig hilsen, Anelise