Hvilken film..?
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 18-05-01 00:38

Halløj!

Jeg så for 8-10 år siden en film på DR.

Den handlede om en mand, som kunne forudse begivenheder, ved at give folk
hånden. Han havde så vidt jeg husker fået denne evne, i forbindelse med en
bilulykke i starten af filmen (en lastbil med kemikalier, trillede rundt og
over hans bil).

På et tidspunkt i filmen er handlingen vistnok ude ved en strand, hvor han
bl.a. ser en kvinde blive myrdet med en kirurgsaks, i et af sine syn.

Han giver så vidt jeg ved, hånden til en præsidentkandidat eller lignende på
et tidspunkt, og kan ikke lide hvad han ser, han vil derfor myrde
præsidenten.

Endeligt "showdown" er vistnok i en retssal, kirke eller lignende, hvor han
forsøger at skyde præsidenten, som dog holder et barn op, som levende
skjold.

Hovedpersonen kunne godt være Jeff Bridges, eller Christopher Walken
lignende.

Nogen som kan sætte navn på filen?

--
Anders Ebbesen
Web Developer

Fra : Peter Fleinert

Dato : 18-05-01 01:26

Den var nem.
Dead Zone.af Dvid Cronenberg fra 1983.
http://us.imdb.com/Title?0085407
Det kan vist kun være den.
Venlig hilsen Peter.

Fra : Mogens

Dato : 18-05-01 06:28

On Fri, 18 May 2001 02:26:07 +0200, "Peter Fleinert"
<fleinert@whatthefuck.com> wrote:

>Den var nem.
>Dead Zone.af Dvid Cronenberg fra 1983.

Jeps, det er den. Efter en novelle af Stephen King.

Mvh Mogens

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-05-01 22:26

Der var ganske vist en diskussion for et par måneder siden om definitionen
af en novelle versus roman, men jeg vil nok karakterisere The Dead Zone som
en roman, udelukkede baseret på sidetallet (300+)

:)

Med Venlig Hilsen
Brian Nielsen