Skærme
Fijala 3554
Så får jeg endelig min DUAL DVI tilslutnin~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-11-04 00:12

Fik solgt mit gamle setup i sidste uge og er nu klar til at købe nyt:

Asus P5AD2-E premium bundkort Socket 775
Intel 3,6 Ghz Socket 775
Swiftech MCX775 køleprofil eller Coolermaster Hype 48
2 X 512 MB Kingston DDR2 HyperX 675 Mhz
Asus X800XT 256MB dual DVI PCI-E

Glæder mig sku' til at kunne se begge mine TFT skærme med DVI signal på :)

Jeg skiftede fordi et nyt AGP grafikkort med dual DVI og acceptabelt 3D del
kun blev lavet af Nvidia og kortet kostede over 4.000 kr og så med en
larmende blæser på.

Skulle jeg have fyret 4.000 kr af på det, så havde det været hjerndødt at
skifte hele lortet ud 5-6 måneder senere (OK, vi computer nørder er nok
ikke særligt plausible, når vi indkøber nyt grej, der falder 50% i værdi på
et halvt år alligevel) så jeg havde følt mig tvunget til at have mit setup
igennem hele 2005.

Skulle jeg skifte mit Radeon 9800 pro ud med et AGP Dual DVI var min
merudgift blevet 3.000 kr (solgte mit Radeon 9800 pro for 1.000 kr)

Nu skifter jeg både bundkort, cpu, ram og grafikkort ud, og dette vil koste
mig 6.000 kr i merudgift. (solgte mit gamle setup for 5.000 kr)

Altså koster det mig kun 3.000 kr mere at skifte hele mit setup ud i
forhold til KUN at skifte mit grafikkort til et andet AGP kort.

Vil mene dette faktisk er en god investering, hvis man kan tale om det
indenfor PC verdenen :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : iddqd

Dato : 30-11-04 10:21

Dr.Ralph wrote:
> Vil mene dette faktisk er en god investering, hvis man kan tale om det
> indenfor PC verdenen :)

Tillykke med købet, håber alt kører perfekt.

Og jeg kan godt følge den "investeringen" i PC udstyr. Da jeg startede
med at købe grej i 1983, så har jeg revet mig i håret en del gange siden

Mhv

Bruno

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-12-04 00:36

> Tillykke med købet, håber alt kører perfekt.
> Mhv
>
> Bruno

Jo tak da :)

Men har ikke fået det helt købt endnu - venter på at den rigtige køleprofil
skal komme hjem til DK - læs mit indkæg til Kim nednefor.

Og har skuø lige opdaget, at der er lavet en afløser for det Asus premkium
bundkort, jeg ville købe - der er nu en ny Intel 925XE chipset på, så det
må jeg vente på :(

Det samme skete da jeg sidst købte mit Asus P4C800 DeLuxe bundkort, så
opdagede jeg, at P4C800-E DeLuxe var kommet hjem, og jeg ventede så på det
- og tror det var en god ide, da det lige gave de ekstra flere features for
næsten samme pris for bundkortet.

Her er der tilsyneladende en helt ny Intel chipset på...spændende X kontra
XE:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2288

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kim Eichen

Dato : 30-11-04 22:43

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> Fik solgt mit gamle setup i sidste uge og er nu klar til at købe nyt:
>
> Asus P5AD2-E premium bundkort Socket 775
> Intel 3,6 Ghz Socket 775
> Swiftech MCX775 køleprofil eller Coolermaster Hype 48

Har du overvejet en Zalman CNPS7700-CU
(http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=145&code=005009)?

Mvh Kim

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-12-04 00:32

> Har du overvejet en Zalman CNPS7700-CU
> (http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=145&code=005009)?
>
> Mvh Kim

Hey Hey Kim,

Ja, jeg har skam kigget på Zalman 7700 - havde Zalman 7000cu på det setup,
som jeg solgte før det, jeg nu solgte til dig og den kørte da fint, men da
det er kobber, så vejer det en del og Zalman 7000 og 7700 skal begge
monteres på et stativ oven på soklen på bundkortet g CPU'en og derfor er
jeg ikke så tryg ved om det sidder ordentligt fast, hvis nu man bærer lidt
rundt på sit system...hæ..hæ

Det gør jeg nu ikke så tit, men er mere tryg ved en køleprofil, der sidder
fast på selve bundkortet med skruer direkte i bundkortpladen - noget der
minder om den fremragende køleprofil, der sidder på dit bundkort lige nu
(Thermal Right Sp-94 i ren kobber)

Jeg leder derfor efter køleprofiler, der skal sidder fast på selve
bundkortets huller og som ikke fylder en halv fodboldbane i diameter
(Thermal Right Xp120 fylder grotesk meget f.eks)
Zalman 7700 fylder faktisk også ret så meget

Det gør hverken Swiftech MCX775 eller Coolermaster Hype 48 - de er begge
ret normale i str. - men kan ikke helt se, om de begge skal monteres med
skruer direkte på bundkortet ?

Umiddelbart tiltaler designet på Coolermaster Hype 48 mig meget, da den
ligner en videreudvikling af Thermal Right SP-94, som jo sidder på dit
bundkort - jeg var vild med den køler (hvis man kan tale om det, når man
hentyder til en kold stor klump kobber, der nedkøler en CPU :) )

Jeg venter spænt på, at Studie data skal få taget sig sammen og få denne
køleprofil udi deres butik, så jeg kan få den tjekket ud.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph