Bluetooth og batteriforbrug
Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 29-11-04 21:49

Nogen der ved noget om det?

Jeg har lige installeret en BT dongle og sidder og leger. Satme
nerd-alert, men hamrende sjovt.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 29-11-04 22:02

Jeg fandt selv noget om det:

http://www.nokia.com/support/tutorials/6820/danish/4_2.html

Anvendelse af Bluetooth medfører stort batteriforbrug. Tag hensyn til
dette, når du udfører andre handlinger med enheden.

(Det gælder nok for alle telefoner)

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 29-11-04 22:35

Thomas Lund Hansen <newsreader@backspacethisbendejo.dk> skriver:
>Anvendelse af Bluetooth medfører stort batteriforbrug. Tag hensyn til
>dette, når du udfører andre handlinger med enheden.
>

>(Det gælder nok for alle telefoner)

Min erfaring er, at der er meget stor forskel på telefonernes
batteriforbrug pga. Bluetooth.

Min gamle Ericsson T39m brugte ikke særligt meget strøm, selvom Bluetooth
var slået til konstant. Det samme gjorde min Nokia 6310i - der var
praktisk talt ingen forskel. Men min Siemens S55's batterilevetid bliver
næsten halveret, hvis Bluetooth bare er aktiveret og ikke i brug.

Jeg har desværre ikke foretaget præcise målinger og kender heller ikke til
steder, hvor det er foretaget - men det vil være et væsentligt parameter
for mig, næste gang jeg skal købe telefon, da jeg benytter Bluetooth ofte
til at gå på nettet med min PDA.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Per Bau

Dato : 29-11-04 23:03

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> praktisk talt ingen forskel. Men min Siemens S55's batterilevetid bliver
> næsten halveret, hvis Bluetooth bare er aktiveret og ikke i brug.

T39m har også en funktion jeg ikke har set på andre af de bluetooth kapable
telefoner jeg er rendt ind i. Nemlig en mulighed for at sætte Bluetooth på
automatisk. Det vil sige når der kommer et indgående kald, så slår den
bluetooth til for at forbinde til dit headsæt. Alternativt har den en
mulighed for at slå bluetooth til i 3 min. Jeg har ikke set disse muligheder
på andre?

--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-11-04 11:31

Per Bau skrev:

> [...]
> kald, så slår den bluetooth til for at forbinde til dit headsæt.
> Alternativt har den en mulighed for at slå bluetooth til i 3 min. Jeg

T68i!
Hans