Film om pesten fra midten af 80'erne
Fra : Steen

Dato : 29-11-04 15:57

Jeg leder efter en film om pesten fra midten af 80'erne. Jeg kan ikke huske
hvad den hedder, eller hvem der er med, men den handlede i hvert fald om den
sorte død, og foregik i middelalderen. Der var vistnok en ret catchy melodi
til den, sunget af en kvinde (hmmm, Alison Moyet?)...

Kan nogen hjælpe?

/steen

Fra : Holst

Dato : 29-11-04 16:01

Alison Moyet er det vist ikke: http://www.imdb.com/name/nm0999265/

Fra : Steen

Dato : 29-11-04 16:13

Holst wrote:

> Alison Moyet er det vist ikke: http://www.imdb.com/name/nm0999265/

Næh. Men jeg kan huske melodien (skal jeg nynne den for dig? ), og svjh
blev den sunget af en kvinde med en ret dyb stemme.

/steen

Fra : Konrad

Dato : 29-11-04 16:21

"Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Næh. Men jeg kan huske melodien (skal jeg nynne den for dig? ), og
svjh
> blev den sunget af en kvinde med en ret dyb stemme.

Det kunne være et afsnit af TV-serien "de overlevende"
http://www.survivorstvseries.com/ du tænker på...?

Fra : Steen

Dato : 29-11-04 16:38

Konrad wrote:

> Det kunne være et afsnit af TV-serien "de overlevende"
> http://www.survivorstvseries.com/ du tænker på...?

Hmmm, jeg havde ikke overvejet, at det kunne være en tv-serie. Der synes dog
ikke at stå noget særligt om musikken, og heller ikke imdb har noget på
musikken, andet end at den er af Anthony Isaac.

Jeg husker, at jeg havde et kasettebånd (som desværre er væk nu), hvor DJ'en
til sidst i nummeret skruede ned for lyden og sagde "Mere filmmusik..."
hvorefter jeg havde standset indspilningen, og navnet på musikeren og filmen
var mistet for eftertiden. Jeg går derfor ud fra, at musikken stammer fra en
film.

/steen

Fra : Konrad

Dato : 29-11-04 18:20

> [...]
> ikke at stå noget særligt om musikken, og heller ikke imdb har noget på
> musikken, andet end at den er af Anthony Isaac.

Kan heller ikke finde noget - men det var faktisk det med musikken der
triggede mig.

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-11-04 19:42

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Steen" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> svjh

Sangerinder med dyb stemme.... hmmmm ja, der er jo et par stykker eller
mere. Tanita Tikarem og Nina Simone for at nævne et par stykker.

> Det kunne være et afsnit af TV-serien "de overlevende"
> http://www.survivorstvseries.com/ du tænker på...?

De overlevende kan det så ikke være, hvis den efterlyste serie eller film
foregår i middelalderen. Det gør de overlevende ikke.

Mvh
Maria

--
Det gennemsnitlige menneske, som ikke ved, hvad han skal gøre med sit liv,
drømmer om et andet liv, der varer evigt.

Fra : Konrad

Dato : 30-11-04 13:19

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote in message

> De overlevende kan det så ikke være, hvis den efterlyste serie eller film
> foregår i middelalderen. Det gør de overlevende ikke.

Nej, men jeg husker den nu så rimelig middelalderagtig - men erindrer også
kun et enkelt afsnit - det hvor en syg/pestramt/hvad-det-nu-er
sindsforvirret render rundt og skyder kvinder medens han lurer bag træerne.
Uhyggeligt for en 6 års knægt

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-12-04 17:54

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> Det kunne være et afsnit af TV-serien "de overlevende"
> http://www.survivorstvseries.com/ du tænker på...?

Blev den serie ikke sendt sidst i 70'erne? Jeg mener, jeg så den omkring
1978-79.

--
-Jens B.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-11-04 19:47

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fald om den sorte død, og foregik i middelalderen. Der var vistnok en ret
> catchy melodi til den, sunget af en kvinde (hmmm, Alison Moyet?)...

Lidt tyndt spor at gå efter måske, men der er en glimrende firser-film af
Paul Verhoeven, som hedder "Flesh + Blood".
http://www.imdb.com/title/tt0089153/

Den foregår i middelalderen og handler (udover vold, sex, vold, vold, sex,
vold og vold) bl.a. om pest.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jesper

Dato : 04-12-04 02:11

> [...]

> sorte død, og foregik i middelalderen. Der var vistnok en ret catchy melodi
> til den, sunget af en kvinde (hmmm, Alison Moyet?)...

Er det The Navigator du tænker på?

http://www.imdb.com/title/tt0095709/
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
My DVD Collection (not up-to-date yet!):