Skærme
Fijala 3554
Dell 2005FPW
Fra : Rasmus R. Østerbye

Dato : 29-11-04 14:05

Hej.
Er der nogen der ved hvornår det er muligt at købe den nye Dell 2005FPW
20.1" wide-screen TFT her i DK?
Kan se den kan fås i USA og Canada men tvivler på garantien dækker hvis jeg
køber i et af de lande!
Jeg har mailet til Dell.dk men har ikke fået noget svar!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-11-04 14:35

"Rasmus R. Østerbye" <rosterbye@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Kan se den kan fås i USA og Canada men tvivler på garantien dækker
> hvis jeg køber i et af de lande!
> Jeg har mailet til Dell.dk men har ikke fået noget svar!

Det er det (u)fede ved Dell, worldwide garanti men hvis du sidder i DK og
kontakter Dell i USA vil de henvise til køb skal ske igennem Dell i DK.

--
Bjarke Andersen

Fra : JSH [9800]

Dato : 29-11-04 16:29

"Rasmus R. Østerbye" <rosterbye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg køber i et af de lande!
> Jeg har mailet til Dell.dk men har ikke fået noget svar!
Nu ved jeg ikke hvor længe det er siden du har skrevet til Dell, men hvis de
ikke gider at svare er der da andre der gerne vil sælge!!

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-11-04 00:01

> [...]
> køber i et af de lande!
> Jeg har mailet til Dell.dk men har ikke fået noget svar!

Da Dell 2001FP kom frem i USA tilbage i november-december måned 2003, så
prøvede jeg forgæves at købe den i Dell USA, men dette er ikke muligt, da
Dell kun tillader salg af deres varer fra den lokale Dell i ens eget land.

Køber man igennem en bekendt en Dell varer f.eks i USA, så dækker garantien
hos Dell Danmark ikke - kun Dell USA kan tage sig af den og det koster i
besvær og forsendelse - begge veje over Atlanten.

Dette er gjort sådan for at undgå, at man kan udnytte valuta- og moms
mæssige besparelser fra land til land.

Kan fortælle, at Dell Danmark først fik Dell 2001FP skærmen i Danmark helt
hen i marts 2004, så noget lignende kan sagtens tænkes at gælde for Dell
2005WideFP skærmen.

Hvorfor vil du hellere køre WIDE end 4:3 - af hensyn til DVD kig ?

Hvis jeg skal have en WIDE skærm, så skal den være minimum 23", og nok gern
større - for jeg vil kun have plads til den ene på mit skrivebord.

Mine 2 Dell 2001FP fylder i forvejen godt i landskabet - var de WIDE, så
ville de stå udover kanten bege 2 :)

Får iøvrigt snart PCI Express grafikkort med dual DVI, så jeg OMSIDER får
mine 2 Dell 2001FP hooket op ordentligt med digital kabel på begge skærme,
jeg kan virkelig se forskel på analog og digital - selvom analog da er til
at leve med, så er digital bare så meget bedre til en TFT skærm.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Rasmus R. Østerbye

Dato : 30-11-04 11:48

Kan bedre lide wide end alm. 4:3. Sidder selv med 2x Dell P1130 21" CRT nu -
så du ska ikke snakke om at dine 2x2001FP fylder (hehehe).
Syns bare generelt at udseendet også har en stor betydning så sådan en
2005FPW vil være nice sammen med en Shuttle SN95G5.
Hmm gider ikke vente så længe så mit eneste alternativ er måske at få en
bekent i usa til at købe den hos dell.us, men som du selv påpeger er det
virkelig seriøst bøvlet med en evt. RMA - skod.

Fra : Brian Hansen

Dato : 01-12-04 01:10

> [...]
> jeg køber i et af de lande!
> Jeg har mailet til Dell.dk men har ikke fået noget svar!

Jeg kan se at prisen er den samme for 2001FP og 2005FPW i USA, så det ville
være fedt hvis prisen var nogenlunde den samme herhjemme også.

Jeg kiggede også efter widescreen og fandt HP's L2335 som bedste bud på en
WS med næsten samme indgange som 2005FPW (- USB, + Component). Prøv at
checke den ud.

Et alternativ er Apple's 20" Cinema (11.990,-) til Dell'en

Brian
Som endte med at købe en 2001FP, fordi Dell dumpede prisen.

Fra : Rasmus R. Østerbye

Dato : 01-12-04 10:03

Jeg har endelig fået svar fra dell.dk prisen er små 6.000kr men jeg ved ikke
om det er incl. moms så det har jeg spurgt om. Af en eller anden grund er
den endnu ikke på deres hjemmesid?!
Den HP du nævner er jo 23" til omkring 15.000 og Apple Cinema er også for
dyr.

Fra : Erik

Dato : 05-12-04 14:15

Rasmus R. Østerbye wrote:
> Hej.
> Er der nogen der ved hvornår det er muligt at købe den nye Dell 2005FPW
> 20.1" wide-screen TFT her i DK?

Nu er den dukket op på dell.dk til en pris på 6986kr.

--
Erik

Fra : Rasmus R. Østerbye

Dato : 06-12-04 15:51

ja det har jeg også lige fundet ud af.

Fra : Hans

Dato : 06-12-04 16:40

Erik wrote:

> Nu er den dukket op på dell.dk til en pris på 6986kr.

Har i overvejet at dens billedhøjde ikke er ret stor på grund af
bredformatet?

Min 20" har samme højde som en 23" widescreen.

Hans

Fra : Rasmus R. Østerbye

Dato : 06-12-04 17:38

Ja det har jeg faktisk tænkt på, men det må vel bare være samme princip som
16:9 TV, der foretrækker jeg også at ha lidt mere i bredden