Opstartproblemer med ASUS P4P800
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 01:59

Hej
Jeg har været igang med at bygge en computer og i den forbindelse har
jeg flyttet indmaden fra et kabinet til et andet. Mit problem er at
hvor tingene fungerede udmærket i det gamle kabinet, har jeg fået
problemer med at starte op. Der kommer ikke noget billede på
monitoren, istedet kommer der nogle biplyde. Jeg ved at der er nogle
"beepcodes" som BIOSen udsender, når der ikke kan komme noget
skærmbillede. Mit problem er at jeg ikke ved hvad beepcoden betyder.
Der er tale om at der kommer to hurtige bip og så derefter fem bip.
Der er tale om et ASUS P4P800 bundkort med, såvidt jeg ved, en Award
BIOS. Jeg har været ude på nettet for at se om der er nogle
oplysninger, men der er meget sparsomme oplysninger om beepcodes for
AWARD BIOS, så jeg ville høre om der evt er nogle der har et bud på
hvad det kan betyde eller nogle forslag iøvrigt til hvad der kan være
galt, Det er et meget lille kabinet, så jeg ved ikke om det evt.
kunne være nogle luftkølingsproblemer. På forhånd tak for forslag.

Hilsen Søren

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 29-11-04 23:31

Burde jo stå i bundkortmanualen. Er den forsvundet, kan den vel
downloades fra
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=p4p800

VH
Finn A. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 03:14

On Mon, 29 Nov 2004 23:30:39 +0100, Hansen & Bennetsen
<villalulla@mail.tele.dk> wrote:

>Burde jo stå i bundkortmanualen. Er den forsvundet, kan den vel
> [...]

Der står også noget om hvordan forskellige beepcodes kan tolkes i en
af de manualer, der fulgte med, bare ikke lige om den beepcode jeg
får, når jeg prøver at starte op

Søren