I gamle dage....
Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-04 00:41

Hej alle

I gamle dage kunne man jo på telefonnummeret se, hvilket telfonnummer
der hører til hvilket selskab?

Hvor pokker var det nu man kunne se det henne?

Jeg plejer at være rimelig god til google, men jeg får ikke nogen
særlige brugbare hits.

mvh

Carsten Riis

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 29-11-04 00:57

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvor pokker var det nu man kunne se det henne?
>
> Jeg plejer at være rimelig god til google, men jeg får ikke nogen

Nu har man jo opfundet noget man kalder nummerportabilitet........ og det
betyder at du kan flytte et nummer fra et selskab til et andet.... og så kan
man ikke mere se hvor nummeret egentlig hører til mere...

Keld

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-11-04 06:54

> [...]
kan
> man ikke mere se hvor nummeret egentlig hører til mere...

...Men i de tilfælde hvor et nummer ikke er porteret til et andet selskab,
kan man på IT- & Telestyrelsens hjemmeside se, hvilke selskaber der har fået
tildelt hvilke nummerserier.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-04 10:50

Keld Rosenberg wrote:

> Nu har man jo opfundet noget man kalder nummerportabilitet........ og det
> betyder at du kan flytte et nummer fra et selskab til et andet.... og så kan
> man ikke mere se hvor nummeret egentlig hører til mere...

Det ved jeg godt, men derfor har teleselskaberne vel stadig fået tildelt
nummerserier, når de får nye kunder.

mvh

Carsten Riis