Problem med Arkivalier Online
Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 28-11-04 18:53

Jeg kan ikke se kirkebøger eller folketællinger på skærmen i Arkivalier
Online. Mit problem er udmærket beskrevet i websidens FAQ, hvor der står
følgende:

"Hvis Quicktime er installeret, kan det give problemer. Problemerne ses ved,
at der fremkommer et lille ikon i øverste venstre hjørne". - men et
løsningsforslag har man tilsyneladende ikke.

Præcis sådan oplever jeg det. Så vidt jeg kan se, er Quicktime integreret i
programmet Adobe Acrobat, og det er ikke til at undvære. Er der en venlig
sjæl, der kan hjælpe mig med at få løst problemet?

Med venlig hilsen

Ove Kronborg

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-11-04 22:47

Ove C. Kronborg wrote:
> [...]
> programmet Adobe Acrobat, og det er ikke til at undvære. Er der en venlig
> sjæl, der kan hjælpe mig med at få løst problemet?

Jeg har haft problemer med Quicktime i omkring 1/3 af TIFF-filerne
hentet fra AO. Problemet viste sig ved at systemet låste i en lang
periode på nogle minutter.

Problemet kan løses ved at installere én af de andre TIFF-plugins i
browseren. I mit tilfælde kører jeg Mozilla browser og har lige
installeret AlternaTIFF. Det kører fint og med langt flere muligheder
end Quicktime's. Prisen er at man skal registrere sig, men det virker nu
rimeligt harmløst...

Vh Kurt