Skærme
Fijala 3554
Problemer med 17" Medion fra Aldi
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-11-04 17:42

Hejsa.

Min svigerfar købte forleden en 17" TFT-skærm af mærket Medion i Aldi.
Skærmen er meget uskarp ved 1280x1024 i 60 hz. - eller. Det er lidt svært at
forklare - den er ikke direkte uskarp ved billeder mm., men det er svært at
læse tekst på skærmen. Jeg har prøvet en lavere opløsning (1024x768), men da
det er en TFT-skærm ser det elendigt ud.

Jeg har selvfølgeligt installeret korrekte drivere osv.

Har andre disse erfaringer med denne skærm, eller har han fået en defekt
skærm? Jeg overvejer nemlig, om den skal afleveres tilbage på returretten,
og så købe en skærm af et andet fabrikat.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 17:54

Hej Jeppe,

Jeg havde et lignende problem med skærmen på min HP laptop. HPs support
fattede ingenting, men jeg fandt til sidst ud af, at mit problem skyldtes en
funktion i Windows XP til at udjævne kanter med!

Egenskaber for skærm -> Udseende -> Effekter -> Brug følgende metode til at
udjævne kanter på skærmen med: Standard (og IKKE ClearType).

ClearType skulle ellers forbedre læsbarheden, men det modsatte synes at være
tilfældet (i hvert fald hvad jeg har erfaret).

Håber det hjælper.

Med venlig hilsen
Lars
lbpe02atkom dot aau dot dk

Fra : Palle

Dato : 28-11-04 21:36

> [...]
da
> det er en TFT-skærm ser det elendigt ud.
>
> Jeg har selvfølgeligt installeret korrekte drivere osv.

Forklar, forklar. Er drivere til skærm noget ny, der er dukket op?

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 28-11-04 22:08

"Palle" <hother.papgaard@liam.dz> wrote in message

> Forklar, forklar. Er drivere til skærm noget ny, der er dukket op?

Here we go again... Palle, hvorfor prøver du ikke at hjælpe manden, i stedet
for at være så god damn belærende?!
Du ved jo _udmærket_ godt hvad han mener.

/Lasse

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-11-04 22:16

Øhm? Har du en ikke-sjov humor, som jeg burde forstå? Opfatter mest af alt
dit indlæg som direkte latterligt og overflødigt.

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 28-11-04 22:09

"Jeppe Vestergaard" <read@mysignature.com> wrote in message

> [...]
> skærm? Jeg overvejer nemlig, om den skal afleveres tilbage på returretten,
> og så købe en skærm af et andet fabrikat.

Bruger din svigerfar et VGA eller DVI-kabel? Det er min erfaring at VGA på
mange skærme kan få det hele til at fremstå lidt "uldent".
Såfremt hans grafikkort har en DVI-udgang, vil jeg stærkt anbefale at denne
bruges.

/Lasse

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 28-11-04 22:15

> [...]
> mange skærme kan få det hele til at fremstå lidt "uldent".
> Såfremt hans grafikkort har en DVI-udgang, vil jeg stærkt anbefale at

VGA - han har desværre ingen DVI-udgang.

Fra : E. Jensen

Dato : 29-11-04 08:59

> denne
>
> VGA - han har desværre ingen DVI-udgang.

Har du trykket på 'Auto', så den indstiller sig selv ?

mvh E

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-11-04 16:22

> Har du trykket på 'Auto', så den indstiller sig selv ?

Det er også prøvet - uden held.

Fra : Annette

Dato : 29-11-04 01:35

Hej,
Min nabo købte samme skærm, og ja den stod også meget uklar - min mening er,
at den bare ikke er god nok. Jeg har testet et par TFT-skærme, og denne
høre, efter min mening, til en af de dårligste. Jeg anbefalede min nabo at
bytte den, og finde en bedre, eksempelvis LG til samme pris, og dette vil
jeg også anbefale dig.

Mvh
Annette

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-11-04 06:55

> [...]
> bytte den, og finde en bedre, eksempelvis LG til samme pris, og dette vil

Tak for svaret - jeg regner også med at finde en anden til ham.