[nybegynder] mini LAN - hvordan ?
Fra : BuFFerz

Dato : 28-11-04 13:34

Hej

Jeg er total nybegynder på dette område

Jeg har 2 maskiner jeg skal have sat sammen så jeg kan overføre filer fra
den gamle til den nye computer (noget med deling af mappe)

Den nye maskine kører XP home sp2
Den gamle 98se

Det er bare en midlertidig forbindelse der skal lavs - til filerne er
overørt - derefter ska XP maskinen på internettet igen.

Jeg har forsøgt at sætte et lan kabel mellem dem, men de ser ik hindanden.

Hvilke protokoller og hvordan skal det sættes op for at jeg kan få mine
filer overført ?

Vh. LAN Noob

Fra : Neil Southwood

Dato : 28-11-04 15:57

In news:41a9c592$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
BuFFerz <fiktiv@email.fiktiv> typed:

> [...]
> fra den gamle til den nye computer (noget med deling af mappe)

> Jeg har forsøgt at sætte et lan kabel mellem dem, men de ser ik

Hvis du forbinder to maskiner direkte skal du bruge et såkaldt krydset
kabel. Ellers skal der en hub eller switch imellem.

--
Neil Southwood

Fra : BuFFerz

Dato : 28-11-04 20:53

> Hvis du forbinder to maskiner direkte skal du bruge et såkaldt krydset
> kabel. Ellers skal der en hub eller switch imellem.

Det har jeg - hvordan gør jeg så ?

Fra : Neil Southwood

Dato : 29-11-04 00:03

In news:41aa2c80$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
BuFFerz <fiktiv@email.fiktiv> typed:

> Det har jeg - hvordan gør jeg så ?

Det krydsede kabel eller hub/switch?

Nå, men uanset hvordan du så forbinder din XP og 98-maskine hører resten
under system.ms-windows. Fra XP behøver man næsten ikke vide noget for at
etablere det lille netværk. Der er letfattelig vejledning i systemet.

--
Neil Southwood