Skærme
Fijala 3554
Stor forvirring Viewsonic VX715
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 28-11-04 11:19

Hej skærmtrolde

Min 5 år gamle Compaq MV720 CRT er ved at stå af.
Som så mange andre står jeg noget vaklende mellem en ny CRT eller en
TFT.
Jeg spiller aldrig, er meget på nettet, lidt billedbehandling engang
imellem og ellers alm. kontorprogrammer.
Har set på denne Viewsonic VX715 som ifølge EDB priser er en af de
billigste 17" med DVI http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89466
den har fået ros på
http://www.tomshardware.se/graphic/20041125/17_lcd-56.html og jeg ved
godt at der er nogle herinde der ikke regner toms test for noget.
Problemet med denne skærm er at den alle steder står med 25ms
responstime undtagen hos Viewsonic
http://www.viewsoniceurope.com/dk/Products/LCDX/VX715.htm hvor den står
med 16ms responstime.
Jeg ringede til Viewsonic, som svarede at alle skærme shippet efter 1.
oktober var med 16ms responstime.
Hvad skal man tro?
Responstime er selvfølgelig ikke så vigtigt til det brug jeg har
beskrevet, men skærmen må gerne være til allround brug alligevel.
Er der nogen herinde der kender skærmen?
Måske man bare skulle smide en tusse mere til en Samsung 710T.

På mit arbejde som grafiker sidder jeg ved to Formac Pronitron 22" og
17", så derfor har jeg også kigget på CRT skærme.
Der er MAG PF996PF2 en mulighed.

M.v.h
Niels

Fra : Lasse Houmøller

Dato : 05-12-04 12:39

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> med 16ms responstime.
> Jeg ringede til Viewsonic, som svarede at alle skærme shippet efter 1.

Bare lige en kort kommentar; hvis Viewsonic siger de har skiftet til et 16ms
panel, så er det nok rigtigt :)
Så gælder det jo bare om at få fat på en af dem.

/Lasse