Virker Cool'n'Quiet med MSI K8N Neo-FSR ?
Fra : Helle Nilsen

Dato : 28-11-04 10:05

Hejsa..!

Jeg har nu forgæves forsøgt at få afklaret om MSI K8N Neo-FSR understøtter
Cool'n'Quiet??

Hvis jeg læser om MSI K8N Neo-FSR på:
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8N_Neo-FSR&class=mb
syntes jeg ikke jeg kan finder noget om det.
Jeg finder heller ikke hvis jeg kigger for K8N Neo2 Platinum på:
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8N_Neo2_Platinum&class=mb

Men hvis jeg kigger på AMD's side så står der at K8N Neo Platinum
understøtte Cool'n'Quiet, men ikke MSI K8N Neo-FSR????:
http://www2.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/1,,30_2252_869_9460^9461,00.html?1065217534

Kan I hjælpe? Kan MSI K8N Neo-FSR kører Cool'n'Quiet??

Hilsen Helle

Fra : Jakob M

Dato : 28-11-04 10:47

> Kan I hjælpe? Kan MSI K8N Neo-FSR kører Cool'n'Quiet??

Aner det ikke, men MSI plejer at svare hurtigt på kundehenvendelser, så prøv
at sende dem en email, hvis du ikke får svar her.

Mvh
Jakob

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 30-11-04 14:15

"Helle Nilsen" <hn@erf.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan I hjælpe? Kan MSI K8N Neo-FSR kører Cool'n'Quiet??
Hejsa

Kan da oplyse MSI K8N Neo2 platinium gør, da jeg selv har det board og køre
med en funktional cool 'n' quiet efter en bios update, da der vist var en
fejl ved den første bios, at det ikke virkede. Køre med en amd 939
(winchester 0.09) 3500+ (2200) ved idle drosler den ned til 1000 og full
load ved 2200. Men ellers prøv at hent manualerne på de forskellige Msi
boards og tjek under bios sektionen om den feature er der.

Hygge

Dorthe

Fra : Jakob

Dato : 30-11-04 16:03

> (winchester 0.09) 3500+ (2200) ved idle drosler den ned til 1000 og full
> load ved 2200

Kører du med en boxed køler/blæser ?? Er lidt i tvivl om teknologien kan
bruges hvis man selv finder køleprofil og blæser..

MVH

Jakob

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 30-11-04 23:07

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
>Kører du med en boxed køler/blæser ?? Er lidt i tvivl om teknologien kan
>bruges hvis man selv finder køleprofil og blæser..

Kørte med zalman 7000A til at starte med, funkede fint med den, køre men
vandkøling nu asetek waterchili, hvor det også funker fint. Dog skal man
være opmærksom på at i visse tilfælde passer de monterings ting der følger
med til kølere ikke altid til den orginale backplate på bundkortet, men på
mit Msi K8N Neo2 var backplaten rimelig nem at pille af og ersatte med en
anden backplate.

Hygge

Dorthe

Fra : Brian Lund

Dato : 01-12-04 00:51

> Kører du med en boxed køler/blæser ?? Er lidt i tvivl om teknologien kan
> bruges hvis man selv finder køleprofil og blæser..

Hvorfor dog det? - Computeren kan sguda ikke se hvilken køler/blæser der er
tilsluttet!
(Det eneste den kan er at læse RPM hvis blæseren understøtter aflæsning af
det!)

Brian

Fra : Jakob

Dato : 01-12-04 18:19

> [...]
> tilsluttet!
> (Det eneste den kan er at læse RPM hvis blæseren understøtter aflæsning af

OK Brian, det har jeg jo så nok ikke gennemskuet, og præcis derfor
stiller jeg spørgsmålet. Og det er jo præcis det jeg fisker efter, om
det evt. kræves at blæseren understøtter aflæsning af rpm eller
whatever..

Hvorfor synes du egentlig at det er så mærkeligt et spørgsmål ?? Tro mig
hvis jeg vidste det så gad jeg nok ikke spørge...

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 01-12-04 23:20

> Hvorfor synes du egentlig at det er så mærkeligt et spørgsmål ?? Tro mig
> hvis jeg vidste det så gad jeg nok ikke spørge...

Well, hvis man bare har en smule forstand på hvordan en blæser virker burde
man ku regne det ud... ;)
Desuden går C'n'Q ikke ind og påvirker blæserhastigheden (som jeg har
forstået det)!

Det eneste tænkelige problem jeg ku forestille mig er at enkelte bundkort
ikke vil starte hvis der ikke er et RPM signal fra blæseren, eller hvis RPM
er for lavt... Så enkelte har haft problemer med bestemte langsomme
blæsere... Hvilke bundkort der er tale om har jeg glemt, og jeg mener også
at en BIOS update fixede det(?) - Og så har det ikke noget med C'n'Q at gøre
:)

Brian

Fra : Jakob

Dato : 02-12-04 08:09

> Well, hvis man bare har en smule forstand på hvordan en blæser virker burde
> man ku regne det ud... ;)

HVIS JEG KUNNE REGNE DET UD GAD JEG IKKE SPØRGE