Gilleleje foer 1771
Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 28-11-04 09:44

Hej gruppe

Jeg forsker i Gilleleje sogn og ville høre om der er nogen der ligger inde
med information om personer der stammer fra, eller har nær tilknytning til,
Gilleleje og som er tidligere end Oeder's eft. for 1771. Hvis de er
optegnet i kirkebøger/Oeder/FT efter 1771 kender jeg dem, jeg er kun
interesseret i ældre personer.

Jeg kender til den følgende personer:
Gilleleje's første præst, Hans Lauridtsen, født før 1518 og død omkring
1585
Digter, rektor i Lund og kannik Isak Mouritsen, født omkring 1535 i
Gilleleje, død 1585 i Lund, Sverige
Fyrforvalter Peder Jensen Grove til Nellerupgaard i Gilleleje, født 1616,
død 1673

Jeg kender ikke disses forældre (andet end at jeg kan slutte at deres fædre
sandsynligvis har heddet hhv. Lauridts, Mourits og Jens) eller søskende.

Andre personer fra samme sted & periode har også interesse.

mvh
Mikkel Eide Eriksen