Hovedrollerne
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-11-04 23:27

Hvem var det, der spillede hovedrollerne i filmen "Spionen der kom ind
fra kulden" ?

--
Hilsen Ruth
"Danny Colett and The Louisiana Swamp Cats blæste ud af jukeboxen ved

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-11-04 23:41

Ruth Nielsen wrote:

> Hvem var det, der spillede hovedrollerne i filmen "Spionen der kom ind
> fra kulden" ?

Richard Burton og Claire Bloom.

Imdb er din ven

http://www.imdb.com/title/tt0059749/

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-11-04 00:33

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Richard Burton og Claire Bloom.

Og Peter van Eyck, den "professionelle tysker" før Rutger Hauer ikke at
forglemme.

Per V

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-11-04 11:19

"Per Vadmand" skrev i en meddelelse

> Og Peter van Eyck, den "professionelle tysker" før Rutger Hauer ikke
at
> forglemme.

Åh ja, det er jo rigtigt - tak skal I have. Jeg fik aldrig set den,
ellers havde jeg jo nok ikke glemt det.

Hilsen Ruth

Fra : Morten Steen

Dato : 28-11-04 12:30

> Åh ja, det er jo rigtigt - tak skal I have. Jeg fik aldrig set den,
> ellers havde jeg jo nok ikke glemt det.

Fantastisk film. Absolut en af Richard Burtons bedste (hvis ikke DEN bedste)
roller i karrieren.
Suveræn historie også.

Morten

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-11-04 12:58

On Sun, 28 Nov 2004 00:33:18 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

>Og Peter van Eyck, den "professionelle tysker" før Rutger Hauer ikke at
>forglemme.

Rutger Hauer er hollænder. Når vi snakker om professionelle tyskere,
bør Gert Fröbe vel også nævnes. Og Oskar Werner (selv om han var
østriger, men det var der jo også en anden kendt "tysker", der var.)

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-11-04 13:29

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Rutger Hauer er hollænder.

Jeg mente nu som type, ikke nationalitet. Ralph Fiennes, som var en
fremragende nazitype i "Schindlers Liste" er vist af irsk afstamning?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-11-04 14:12

On Sun, 28 Nov 2004 13:29:05 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg mente nu som type, ikke nationalitet. Ralph Fiennes, som var en
>fremragende nazitype i "Schindlers Liste" er vist af irsk afstamning?

Niks. Waliser.

Jeg husker kun Hauer som nazitysker i "Fatherland", hvor han var
SS-Sturmbahnführer (i bogen var han Abwehr-officer, så vidt jeg
husker) . I øvrigt var han jo en "god" nazist, der prøvede at finde
frem til sandheden.

Men til gengæld giver jeg dig ret i, at både han og Fiennes ligner
enhver arisk Hausfraus drøm om den perfekte svigersøn.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-11-04 14:55

> [...]
>
> Men til gengæld giver jeg dig ret i, at både han og Fiennes ligner
> enhver arisk Hausfraus drøm om den perfekte svigersøn.

Han er også ret dygtig, må man sige. Spiller den følelseskolde og
blodtørstige Amon G. i Schindlers liste og senere den sympatiske Van Doren i
Quiz Show, der har samvittighedskvaler over at snyde i en quiz. Begge dele
gør han godt.

Mark

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-11-04 19:10

> [...]
>
> Men til gengæld giver jeg dig ret i, at både han og Fiennes ligner
> enhver arisk Hausfraus drøm om den perfekte svigersøn.

Jamen så er vi jo enige, for det var netop det, jeg mente. Han kunne spille
en god, ond Heinhard Heydrich!

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-11-04 21:22

On Sun, 28 Nov 2004 19:09:58 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Jamen så er vi jo enige, for det var netop det, jeg mente. Han kunne spille
>en god, ond Heinhard Heydrich!

Hvem? Da ikke Hauer. Han er for rund i hovedet til at ligne Heydrich.
Men Fiennes kunne. En ung von Sydow ville have været endnu bedre.

I den i øvrigt fremragende film om Wannsee-konferencen, "Conspiracy",
spiller Kenneth Branagh Heydrich. Han gør det glimrende, men har
absolut ingen ydre lighed med skiderikken, hvilket generede mig
grusomt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 28-11-04 16:13

> Jeg mente nu som type, ikke nationalitet. Ralph Fiennes, som var en
> fremragende nazitype i "Schindlers Liste" er vist af irsk afstamning?

Jeg får også lyst til at nævne de glimrende svenske skuespillere Stellan
Skarsgård og Peter Stormare, der af en eller anden grund tit spiller onde
russere!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde