Vis et word dokument i browser
Fra : alf

Dato : 27-11-04 17:29

Hvad er koden, som skal bruges for at få vist et word dokument i en browser, fx IE

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 27-11-04 20:42

On Sat, 27 Nov 2004 08:28:48 -0800, alf wrote:

> Hvad er koden, som skal bruges for at få vist et word dokument i en browser,
> fx IE

do_wicked_word_magic() ?

Det er lidt svært at gætte præcis hvad du vil, jeg forstår det som du
vil embede Word i browseren, som f.eks Acrobat Reader gør, det giver bare
ikke rigtigt mening at poste den slags i en PHP gruppe. Så jeg må gå
udfra at du mangler en php funktion til at decode Word dokumenter. Sådan
en findes ikke.

Du kan måske lave noget med COM der får browseren til at åbne det
program der er associeret med .doc filer, men jeg ved om det vil virke,
eller om det er hvad du leder efter.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : alf

Dato : 28-11-04 15:13

Simon Lyngshede <simon@giraf.spiceweasel.dk> wrote in message news:<pan.2004.11.27.19.41.48.984918@giraf.spiceweasel.dk>...

> [...]
>
> Du kan måske lave noget med COM der får browseren til at åbne det
> program der er associeret med .doc filer, men jeg ved om det vil virke,

Det som problemet er at få vist indholdet af pdf, word ppt dokumenter
i en browser, jeg tror man skal fortælle header 'en det, men jeg ved
ikke hvordan.

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 28-11-04 15:57

On Sun, 28 Nov 2004 06:13:02 -0800, alf wrote:
> Det som problemet er at få vist indholdet af pdf, word ppt dokumenter
> i en browser, jeg tror man skal fortælle header 'en det, men jeg ved
> ikke hvordan.

Det har ikke noget med PHP at gøre. Det handler om at associere fil typer
med programmer på klient siden. Jeg tror nu ikke at Microsoft har lavet
Word på en måde der gør det muligt at integrere Word og browser på den
måde. Det er næsten kun Adobe der har gjort det muligt at åbne Acrobat
inden i selv browser vinduet. Jeg har aldrig set det med andre fil typer.

Noget helt andet er så, bør det ikke være på til dine besøgende
hvordan de vil se f.eks .doc filer? Hvis du insitere på at have Word
filer, så er det nok ligeså nemt for folk bare at downloade filen.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk