FTP bag router
Fra : Jacob Christiansen

Dato : 27-11-04 14:34

Hej allesammen!

Der er garanteret en eller anden der i tidernes morgen allerede har stillet
dette spørgsmål, men jeg har ikke kunnet finde det

Anyway, jeg prøver at opstille en FTP server bag en router.

FTP Server: BulletProof FTP Server v2.3.1
Router: Belkin F5D7230-4

Jeg har dynamisk IP, men i kraft af at routeren kører konstant ændres min IP
næsten aldrig.

Problemet er, at jeg sagtens kan logge på FTP når jeg sidder i
lokalnetværket, men jeg kan ikke få computere udefra til at komme igennem.
Jeg er kommet så langt, at jeg i 'Virtual Server' (Det samme som Port
Forwarding) skal slå Port 21 til min lokale Ip. Man kan vælge imellem TCP og
UDP. Hvad skal jeg vælge her?

Nu skal jeg lige være helt sikker. Hvis vi siger, at overordnede går i
orden, så betyder det, at alle henvendelser til min ISP IP på port 21 går
til comp., ikk'?

Nu er mine spørgsmål så?

1. Er der yderligere indstillinger jeg skal have foretaget på min router?

2. Hvordan skal jeg sætte BulletProof op?

Jeg har hørt, at jeg skal ind på en hjemmeside der hedder noget i retning af
No-Ip. Hvad er fordelen/ulemperne ved dette? Koster det noget?

Som I kan se har jeg ringe erfaring med dette. Håber der sidder en eller
anden derude, som gider at hjælpe mig!

Mvh.
Jacob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-11-04 19:40

Jacob Christiansen wrote:
> [...]
>
> Nu skal jeg lige være helt sikker. Hvis vi siger, at overordnede går i
> orden, så betyder det, at alle henvendelser til min ISP IP på port 21

Jo !

TCP port 21 forwardes til den interne IP-adresse på den PC, som serveren
kører på - altså den interne IP, der virker internt.

> 1. Er der yderligere indstillinger jeg skal have foretaget på min
> router?

Kender ikke den pågældende router - men normalt med de routere, som jeg har
haft skulle det være nok.

> 2. Hvordan skal jeg sætte BulletProof op?

Den virker OK, når du kan få fat på den med den interne IP.

> Jeg har hørt, at jeg skal ind på en hjemmeside der hedder noget i
> retning af No-Ip. Hvad er fordelen/ulemperne ved dette? Koster det
> noget?

Aner det ikke - kar aldrig hørt om den - og aldrig prøvet den - og har ikke
haft problemer med FTP-server.

> Som I kan se har jeg ringe erfaring med dette. Håber der sidder en
> eller anden derude, som gider at hjælpe mig!

Håber at det hjalp - ellers spørg igen

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Calle.

Dato : 27-11-04 21:49

Jacob Christiansen wrote:
> FTP Server: BulletProof FTP Server v2.3.1
> Router: Belkin F5D7230-4
>
> Jeg har dynamisk IP, men i kraft af at routeren kører konstant ændres
> min IP næsten aldrig.

Elles kan du bare bruge dyndns.dk til at holde øje med din IP

> [...]
> som Port Forwarding) skal slå Port 21 til min lokale Ip. Man kan
> vælge imellem TCP og UDP. Hvad skal jeg vælge her?

TCP

Husk at mange routere ikke tillader loop-back, dvs at du ikke kan se ind på
din eksterne IP fra lokalnettet, men kun fra andre computere på internettet.

> Nu skal jeg lige være helt sikker. Hvis vi siger, at overordnede går i
> orden, så betyder det, at alle henvendelser til min ISP IP på port 21
> går til comp., ikk'?

Jo

> Nu er mine spørgsmål så?
>
> 1. Er der yderligere indstillinger jeg skal have foretaget på min
> router?
Nej

> 2. Hvordan skal jeg sætte BulletProof op?

Aner det ikke, kører med cerberusftp, som er freeware

> Jeg har hørt, at jeg skal ind på en hjemmeside der hedder noget i
> retning af No-Ip. Hvad er fordelen/ulemperne ved dette? Koster det
> noget?

Ikke nødvendigt.

--
Calle.

Fra : T.Nielsen

Dato : 28-11-04 12:45

"Jacob Christiansen" <[DELETE THIS]jjc@[REMOVE THIS]paradis.dk> skrev i en
meddelelse news:41a88230$0$22686$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej allesammen!
> 2. Hvordan skal jeg sætte BulletProof op?

Hej
Hvis du ønsker det, kan jeg godt smide nogle screen shoot op på din email,
så kan du se hvordan man sætter den op ?

mvh
Tommy

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-11-04 13:54

T.Nielsen wrote:
> Hvis du ønsker det, kan jeg godt smide nogle screen shoot op på din
> email, så kan du se hvordan man sætter den op ?

Da han kan logge på FTP-serveren fra lokalnettet, så er Bulletproof sat OK
op.

Det der mangler er at få sat routeren rigtigt op.

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 28-11-04 20:51

Hej Allesammen!

Tusind mange tak for jeres hjælp!

Det jeg ikke vidste, var at jeg ikke selv kunne se min FTP på internettet.
Derfor troede jeg ikke, at den virkede, men det gør den åbenbart. Jeg fik en
af mine venner til at tjekke den. Det kører bare derudaf.

Igen tusind mange tak!

Mvh.
Jacob Christiansen